העיתון ניו-יורק טיימס, שידוע בקו התקיף שלו נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פרסם היום (שני) מאמר אוהד במיוחד לגברת הראשונה מלניה טראמפ. בימים אלה בהם בעלה נתון להתקפה מבית (חקירות על מעורבותו בשיתוף פעולה עם הרוסים) ומבחוץ (אנגלה מרקל), דווקא אשתו יכולה להפוך לגורם ממתן וחיובי. איך הגלגל מתהפך לו. 

העיתון השווה את מלניה ללא אחרת מאשר ז'קלין קנדי שהייתה דמות פופולרית מאוד בארה"ב, כאשתו של הנשיא הנערץ ג'ון קנדי. ההשוואה באה אחרי שטראמפ הציג את עצמו בביקור באיטליה מול חדר מלא עיתונאים ואמר: "אני בסך הכל המלווה של מלניה טראמפ לרומא". הוא לקח את הביטוי כפרפרזה מג'ון קנדי, שאמר אותם דברים בביקור בפאריס ב-1961 כאשר הגיע עם אישתו היפהפייה שהקסימה את הצרפתים: "אני בסך הכל פלוס אחד ואני נהנה מזה". 
העיתון גם כתב שאפילו האפיפיור פרנציסקוס שנראה מדוכא משהו בפגישה עם הנשיא בוותיקן התעורר לחיים כשפגש את מלניה היפה ובין השניים היה דו שיח נלהב. האפיפיור הגיע מוכן לשיחה ואפילו שאל את מלניה: "מה את נותנת לו לאכול, פוטיצ'יה (מאכל סלובני)?" מדובר בעוגת אגוזים. עוד השוואה לז'קלין? העיתון כתב גם שטראמפ הוא קתולי והוא הנשיא הקתולי הראשון שביקר בוואתיקן, מאז שז'קלין קנדי, שהייתה קתולית אף היא עשתה זאת. 

הזוג הנשיאותי בישראל. צילום: אבשלום ששוני
הזוג הנשיאותי בישראל. צילום: אבשלום ששוני

בניו יורק טיימס גם נכתב: "דונאלד טראמפ לא היה הכוכב של הביקור הזה במזרח התיכון ובאירופה אלא מלניה. היא היתה דמות מאוד מאתגרת. לפעמים לא זזה כמו ספינקס, לפעמים הביעה רגשות ותמיד היתה זוהרת ואופנתית והחליפה שמלות בין מיכאל קורס לדולצ'ה וגאבנה". 
מומחה להיסטוריה נשיאותית, מייקל בצ'לוס, אמר לעיתון: "בעבר נשות נשיאים היו משמעותיות לפעמים יותר מהבעלים שלהם. הנשיא קנדי חשש שהאמריקאים לא יאהבו את ז'קלין בגלל שהיתה אליטסטית, אבל בצרפת היא הקסימה את הגנרל שארל דה גול עם הידע שלה בצרפתית. היא עזרה לנרמל את היחסים בין בעלה לדה גול ובין ג'ון קנדי למנהיג של בריה"מ דאז ניקיטה חרושצ'וב. מנגד מלניה ספונה בבית שלה בניו יורק עם בנה והיציאה למסע הזה הייתה מסיבה עבורה. היא גם הראתה איזה פוטנציאל של אשת נשיא יש לה. היא אולי לא תהיה כמו הילרי קלינטון שהייתה לה דעה על כל דבר, אבל גם לא כמו פטרישיה ניקסון שהיתה נאמנה ואוהבת לבעלה מבלי להביע שום דעה".
טראמפ הבין שיש לו אוצר ביד ושמלניה יכולה להשפיע לטובה על הנשיאות שלו ואמר לטייסי ארה"ב בבסיסם בסיצליה, כי "מלניה היא אדם נפלא והליידי הראשונה שלנו".