גורמים רשמיים בממשלת רוסיה דנו באפשרות שבידיהם מידע שעשוי להיות "מזיק ומשפיל" לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעת שהיה מועמד לנשיאות במהלך קמפיין הבחירות ב-2016. כך דווח היום (שלישי) ברשת CNN, שייחסה את הדברים לשני אנשי מודיעין לשעבר ולמקור בקונגרס.



מקור אחד תיאור את המידע כפיננסי בעיקרו כאשר דנו בשאלה מהי מידת ההשפעה של רוסיה על המעגל הקרוב של המועמד טראמפ. "הרוסים האמינו כי היתה להם את היכולת להשפיע על הממשל בזכות אותו מידע מביך", אמר הגורם.



עם זאת ציינו המקורות כי ישנה אפשרות שהשיחות בין בכירים במוסקבה התקיימו במהלך קמפיין הבחירות כדי להטעות את המודיעין האמריקני, ואף טענו כי יכול להיות שמדובר ב"מידע שקרי או מוגזם".



הפרטים עשויים לשפוך אור על המידע המודיעיני האמריקאי הנוגע להשפעה רוסית בבחירות בארצות הברית. תוכן השיחות העלה כי רוסיה שקלה דרכים בהם תעשה שימוש כדי להשפיע על ההליך הדמוקרטי בארצות הברית, גם אם הטענות יתבררו ככוזבות. "הרוסים מפריזים ביכולת שלהם להשפיע", אמר אחד המקורות.



כזכור, ארצות הברית יירטה שיחות של פקידי ממשל רוסים שהתרברבו בטיפוח היחסים עם אנשי הקמפיין של טראמפ. על פי הדיווח שיחות אלה נגעו גם ליועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. גורם בבית הלבן מסר ל-CNN כי "זהו מקרה נוסף של טענות שווא בלתי מאומתות של גורמים אנונימיים במטרה להכתים את שמו של טראמפ". בתוך כך ב-FBI סירבו להגיב לדיווח.



מייקל פלין. צילום: רויטרס



סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב אמר היום כי שיתוף הפעולה של מוסקבה עם ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם הוביל לשינויים חיוביים ביחסים בין המדינות, כך צוטט הבכיר בסוכנויות הידיעות ברוסיה. ריבקוב הוסיף כי כמעצמות גרעין, רוסיה וארצות הברית אינן יכולות להמשיך לנהל את יחסיהם כפי שאלה מתקיימים היום. 



בתוך כך פרשת הקשרים של נשיא ארצות הברית ואנשיו עם רוסיה במהלך מסע הבחירות לנשיאות הולכת ומסתעפת. בסוף השבוע שעבר דיווח הוושינגטון פוסט כי ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, שוחח עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, על הקמת ערוץ תקשורת מוצפן בין צוות המעבר של טראמפ לבין הקרמלין, ככל הנראה כדי להסתיר את השיחות ביניהם ממעקב.