מטען נפץ רב עוצמה שהוסתר במיכלית ביוב התפוצץ בשעות העומס היום (רביעי) במרכז הבירה האפגנית קאבול. לפי המשטרה, לפחות 80 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו. הפיצוץ הקטלני, שאירע במהלך חודש הרמדאן, התרחש בסמוך לבנייני שגרירות בבירה וגרם להם נזק. מאבטח בשגרירות הגרמנית נהרג ומספר עובדים מהשגרירות נפצעו, כך מסר שר החוץ הגרמני סיגמאר גבריאל. "התקפות כאלה אינן משנות את נחישותנו להמשיך ולתמוך בממשלה האפגנית בייצוב המדינה", אמר.



בסיר מג'אהיד, דובר משטרת העיר קאבול, אמר כי חומרי הנפץ הוחבאו במיכלית ביוב, אך אמר כי ייתכן שהשגרירות הגרמנית לא הייתה היעד לפיצוץ. "יש שם גם כמה תרכובות ומשרדים חשובים אחרים", אמר לרויטרס. הפיצוץ היה חזק במידה יוצאת דופן, ניפץ חלונות וגרם לנזק בבתים במרחק של מאות מטרים מהמקום. 




זירת הפיגוע בקאבול. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בקאבול. צילום: רויטרס



משלחת התמיכה של נאט"ו מסרה כי כוחות הביטחון של אפגניסטן מנעו מהרכב החשוד להיכנס לאזור המאובטח ברמה גבוהה, שבו שוכנות שגרירויות זרות רבות ומשרדיה הראשיים, דבר המצביע על כך שיתכן שלא הגיע ליעדו. ממשרד הבריאות האפגני נמסר כאמור כי לפחות 80 בני אדם נהרגו ויותר מ-350 נפצעו. עיקר הקורבנות הם אזרחים אפגנים.




"הרגיש כמו רעידת אדמה"




השגרירויות הצרפתית, הטורקית והסינית היו בין הנפגעים, נמסר משלוש המדינות. עוד הוסיפו כי לא נפגעו דיפלומטים מטעמם. מצילומים במקום נראה נזק רב - מכוניות שנהרסו, בניינים שמתפוררים ובני אדם רבים שנפגעו בפניהם.




פצועים בפיגוע היום בקאבול. צילום: רויטרס
פצועים בפיגוע היום בקאבול. צילום: רויטרס




"הרגיש כמו רעידת אדמה", הרס וחורבן בזירת הפיגוע. צילום: רויטרס
"הרגיש כמו רעידת אדמה", הרס וחורבן בזירת הפיגוע. צילום: רויטרס



בבית החולים "ווזיר אכבר חאן", במרחק של כמה רחובות משם, נרשם תוהו ובוהו כשהאמבולנסים הביאו את המוני הפצועים וקרובי משפחתם ניסו להבין אם יקיריהם נמצאים ברשימות. 



"זה הרגיש כמו רעידת אדמה", אמר מוחמד חסן בן ה -21, המתאר את הרגע שבו הפיצוץ פגע בבנק שבו עבד, בעת שראשו היה חבוש. אף ארגון עדיין לא לקח אחריות על הפיגוע.