ראש ה-FBI המפוטר ג'יימס קומי מתכנן להעיד פומבית בקונגרס האמריקאי ולאשר את הדיווחים בתקשורת שטוענים כי הנשיא טראמפ לחץ עליו לבטל את החקירה נגד סביבתו בעניין הקשרים לרוסיה. קומי עשוי להתייצב מול חברי הסנאט האמריקאי והמצלמות כבר בתחילת השבוע הבא, כך לפי דיווח ב-CNN שמתפרסם היום (רביעי). 

ג'יימס קומי שוחח כבר באופן פרטי עם החוקר העצמאי המיוחד שמונה לבדיקה, רוברט מאולר. מאולר הכין אותו לשאלות המרכזיות שיישאלו במסגרת עדותו, כדי לוודא שלא ייחשף מידע מסווג או כזה החסוי במסגרת החקירה. לאחר מכן הוא צפוי לעבור על ידי מאולר ראיון אישי רשמי שישמש לתיק החקירה בעניין קשרי רוסיה-טראמפ.
לפי גורם שרואיין ל-CNN, קומי לא צפוי להתייחס לממצאי חקירת טראמפ שהוא העלה בזמן ששימש בתפקיד, אלא להתמקד באינטראקציות האישיות שהיו לו עם הנשיא סביב בקשותיו "לרדת" מהנושא. לפי ה-CNN, ראש הבולשת המפוטר "להוט" להעיד על כך. 

העדות הפומבית של קומי צפויה להיות פרק דרמטי נוסף בשערורייה שצוברת תאוצה. מאז הפיטורין בחודש שעבר, דיווחים דרמטיים מהניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט ו-CNN חשפו כי להחלטתו של טראמפ להדיח את קומי קדמו לחצים מטרידים של הנשיא על ראש ה-FBI, כאלו שעשויים להיות מוגדרים כ"שיבוש מהלכי משפט" – עבירה שמהווה עילה להדחת הנשיא במקרה של הרשאה בסנאט.