נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הגיע אתמול (רביעי) לעיר הולדתו כדי לחגוג את יום השנה ה-119 של הצי הפיליפיני, שם ניצל את ההזדמנות לתקוף את צ'לסי קלינטון, בתם של הילרי וביל קלינטון. זאת לאחר שהעירה לו על אמירתו השערורייתית השבוע כי הוא ייקח אחריות על פשעי חיילים בפיליפינים גם אם הם יאנסו נשים.



"איך הרגשת כשאבא שלך, נשיא ארצות הברית, שכב עם נערות בבית הלבן?", שאל בהתייחסו למוניקה לוינסקי שעמה היה ביל קלינטון מעורב בהסתבכות מינית.



צ'לסי קלינטון תקפה את דוטרטה כאמור לאחר שהתבטא כי ייקח אחריות על פשעים שיבוצעו על ידי חיילים גם אם הם "אנסו שלוש נשים". "לא מצחיק", העירה קלינטון בטוויטר, "דוטרטה הוא בריון רצחני שמתעלם מזכויות אדם. אונס הוא אף פעם לא בדיחה".



צ'לסי קלינטון בוועידה הדמוקרטית, ארכיון. צילום: רויטרס
צ'לסי קלינטון בוועידה הדמוקרטית, ארכיון. צילום: רויטרס



הנשיא הפיליפיני ידוע בהתבטאויותיו חסרות הרסן ומפעם לפעם נצפס כשהוא מקלל בגסות או מגבה פשעים. כך לדוגמא, קרא דוטרטה להרוג סוחרי סמים במדינתו. "תרגישו חופשיים לקרוא למשטרה או שתעשו את זה בעצמכם אם יש לכם אקדח, יש לכם את התמיכה שלי", אמר לפני מספר חודשים. לפני קרוב לשנה ביטל נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה פגישה עם דוטרטה, זאת לאחר שהאחרון כינה אותו "בן זונה".



באותה תקופה איים דוטרטה כי ארצו תפרוש מחברותה בארגון האו"ם ואף תפעל להקים ארגון חדש. "האו"ם חסר תועלת, אולי פשוט ניפרד ממנו", אמר אז.