המשפט המתוקשר והמסקרן של השנה נפתח היום (שני) בפנסילבניה, כשהקומיקאי ביל קוסבי, שהיה אחד האנשים האהובים ביותר בארה"ב ובמשך שנים היווה דוגמה של איש משפחה על המסך ובמציאות, התייצב לפתיחת משפטו על עבירות תקיפה מינית. קוסבי (79) מואשם בשלושה סעיפים של תקיפה מגונה נגד אנדריאה קונסטנד (44), מנהלת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טמפל בפילדלפיה לשעבר, שקוסבי היה חבר בחבר הנאמנים שלה. במאי אשתקד הוחלט להגיש נגדו כתב אישום, ואם הוא יורשע הוא עלול לעמוד בפני עונש מאסר של עד עשר שנים.



לפי כתב האישום, קוסבי סימם את קונסטנד בעת שאירח אותה בביתו בשנת 2004 ולאחר מכן תקף אותה מינית. בתצהיר שהגישה קונסטנד למשטרה, היא טענה כי הוא הורה לה ללבוש בגדים נוחים, נתן לה שתי גלולות שגרמו לה טשטוש, כאב בטן וחוסר יכולת לעמוד ולאחר מכן אנס אותה. מנגד, קוסבי טען בפני החוקרים כי יחסי המין היו בהסכמה וכי קונסטנד מעולם לא התנגדה. מדובר בפעם הראשונה שבה קוסבי יעמוד לדין אחרי שבשנים האחרונות טענו יותר מ־50 נשים כי הוא תקף אותן מינית או סימם אותן. אולם, מלבד המקרה של קונסטנד, כל המקרים האחרים לא היו יכולים להגיע לתביעה משפטית פלילית מאחר שחלה עליהם התיישנות.



קרוב ל־200 אנשי תקשורת צפויים לסקר את הדיונים בבית המשפט בעיירה נוריסטאון שליד פילדלפיה, כאשר המשפט, שכבר זכה להשוואות למשפטים נגד או ג'יי סימפסון ומייקל ג'קסון, אמור להימשך כשבועיים.



מי שיכריעו את גורלו של קוסבי הם 12 המושבעים, אולם רק שניים מהם הם אפרו־אמריקאים. בהגנה טענו תחילה כי מדובר בחלוקה בלתי הוגנת, אולם השופט דחה זאת וגם בתביעה הגנו על הבחירה. "אלה מושבעים נהדרים שמורכבים מאנשים מכל מיני רקעים דמוגרפיים", אמר התובע המחוזי, קווין סטיל. "עברנו את כל השטויות האלה לגבי מראית עין והדברים האלה". קוסבי עצמו לא יעיד, אולם קונסטנד צפויה לעלות השבוע לדוכן העדים ולספק לראשונה באופן פומבי את גרסתה לאירועים שהתרחשו לפני 13 שנה. מכריה של קונסטנד סיפרו כי על אף המשפט היא ממשיכה בחייה.



מול בית המשפט צפויות הפגנות של פעילות ופעילים למען נשים, אך בתוך האולם יזכה קוסבי לתמיכה מצד רעייתו קמיל, שלה הוא נשוי זה יותר מחמישים שנה, וגם מצד השחקנית פלישיה רשאד, שגילמה את רעייתו בסיטקום המצליח "משפחת קוסבי".