אין ספק שאיראן נחשבת למממנת הטרור מספר אחת בעולם, אך היום (רביעי) היא ספגה מכת טרור, שהסתיימה לאחר שעות רבות שבהן הוחזקו בני ערובה בידי לוחמי דאעש. על פי הדיווחים שהגיעו מטהרן, מספר אירועים הרעידו את השלווה בעיר הבירה, וגרמו לכאוס הן ברחובות והן בדיווחים התקשורתיים היוצאים מהמדינה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "טסנים", 12 בני אדם נהרגו במהלך האירועים הקשים, שהחלו בירי של שלושה חמושים, אשר נכנסו אל הפרלמנט, תוך כדי הסתערות פנימה, הרגו 11, פצעו שני שוטרים והצליחו לקחת בשבי גם בני ערובה.



כוחות הביטחון האיראניים מקיפים את הפרלמנט

באירוע נוסף, שהתרחש במקביל לאירוע זה, פוצצו עצמם שני מחבלים מתאבדים בקבר האייתוללה חומייני והביאו למות אדם נוסף. ארגון המדינה האסלאמית לקח אחריות על האירועים שהסתיימו, לאחר שכוחות הביטחון הצליחו לחסל את ארבעת התוקפים שהתבצרו בקומה העליונה של בית המחוקקים.

שניות לאחר הירי בפרלמנט באיראן


ראש המחלקה נגד טרור במודיעין האיראני אמר כי כוחות הביטחון במדינה הצליחו לסכל מתקפה נוספת ועצרה "קבוצת טרור". בתוך כך, הוא ביקש מתושבי מדינתו להימנע מלנסוע בתחבורה ציבורית. לפי ההערכות, מדובר בתגובה ישירה של ארגון המדינה האסלאמית למתקפה המתגברת נגדו בעיראק.



במסגרת התקרית בפרלמנט פרצו השלושה לתוך הבניין עם רובי קלצ'ניקוב (AK-47) והחלו לירות לכל עבר, כאשר, בין היתר, נורו כדורים לעבר אזור העיתונאים בבית המחוקקים האיראני. כמו כן, מהדיווחים עולה כי מהזירה, המצויה בהסגר, נמלט אחד מהתוקפים. כל הדרכים לאזור נחסמו לתנועה. 



אזור הפרלמנט האיראני לאחר הירי. צילום: טוויטר
אזור הפרלמנט האיראני לאחר הירי. צילום: טוויטר



באירוע השני, לעומת זאת, ביצעה אישה פיגוע התאבדות במאוזוליאום של האייתוללה חומייני, אבי המהפכה המוסלמית האיראנית, אשר ממוקם בדרום הבירה, שבעקבותיו נהרג אדם נפצעו ארבעה אנשים נוספים. לאחר מכן התרחש פיגוע התאבדות נוסף. יש הערכה שקיים קשר בין התקיפות בשניים מתוך האתרים המאובטחים ביותר במדינה המוסלמית.



תושבים מבוהלים לאחר האירוע בבית המחוקקים האיראני. צילום: טוויטר
תושבים מבוהלים לאחר האירוע בבית המחוקקים האיראני. צילום: טוויטר



כזכור, לפני כשבועיים וחצי נבחר לקדנציה נוספת נשיא המדינה חסן רוחאני לאחר ש-70% מתושבי איראן השתתפו בבחירות במענה לקריאתו של המנהיג העליון עלי חמינאי להצביע בהן. חמינאי זכה ל-58.6% מהקולות לעומת 39.8% מהם שניתנו ליריבו השמרן איברהים ראיסי.