מספר שעות לאחר שארגון דאעש לקח אחריות על מתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפרלמנט האיראני ובאתר הקבר של מנהיג המהפכה המוסלמית במדינה, האייתוללה חומייני, תמונת האירועים, שבמהלכם קיפחו את חייהם 12 בני אדם, הולכת ומתבהרת. מדיווח של סגן שר הפנים האיראני עולה כי התוקפים בבית המחוקקים האיראני פרצו אליו "כשהם מחופשים לנשים וירו לכל עבר", עם רובי קלצ'ניקוב בידיהם, תוך שהם מביאים למותם של 11 בני אדם, זאת בנוסף למותו של אדם נוסף שנהרג בפיגוע ההתאבדות שהתרחש בקברו של חמינאי. מדובר במתקפות שהכו בשניים מהאתרים המאובטחים ביותר במדינה המוסלמית שלא רגילה למתקפות בסדר גודל זה בתוך שטחה. 


תיעוד: אנשי דאעש נכנסים לפרלמנט ויורים

כוחות הביטחון האיראניים מקיפים את הפרלמנט

בסרטון שפרסם ארגון המדינה האסלאמית נראים לוחמיו במהלך הפריצה לבניין הפרלמנט, כאשר ברקע מתועד אדם שכוב על רצפה, כשדם רב ניגר ממנו, כאשר ייתכן שאינו בין החיים. בסרטון נוסף, מתועד אחד מלוחמי הארגון כשהוא אומר "תודה לאלוהים, האם חשבתם שפשוט ניעלם?".



בתוך כך, מדיווח של בכירים בממשל האיראני עולה כי האירוע תם, לאחר שארבעת התוקפים מצאו עצמם מוקפים בתוך בניין הפרלמנט על ידי כוחות הביטחון האיראנים.



בסרטון שפורסם ברשתות האיראניות מתועדים חילופי האש בין כוחות הצבא והמשטרה במדינה לבין לוחמי ארגון הטרור הקיצוני שהשתלטו על אחת הקומות העליונות בבניין. 



חילוץ בני ערובה מתוך בניין הפרלמנט. צילום: רויטרס
חילוץ בני ערובה מתוך בניין הפרלמנט. צילום: רויטרס



כזכור, באירוע הראשון פרצו שלושה חמושים, אשר נכנסו אל הפרלמנט, תוך כדי הסתערות פנימה, פצעו שני שוטרים והצליחו לקחת בשבי גם בני ערובה, בהם החזיקו זמן רב.



כוחות הביטחון האיראניים מקיפים את התוקפים. צילום: רויטרס
כוחות הביטחון האיראניים מקיפים את התוקפים. צילום: רויטרס



באירוע השני, לעומת זאת, ביצעה אישה פיגוע התאבדות במאוזוליאום של האייתוללה חומייני, אבי המהפכה המוסלמית האיראנית, אשר ממוקם בדרום הבירה, שבעקבותיו נהרג אדם ונפצעו ארבעה אנשים נוספים. לאחר מכן התרחש פיגוע התאבדות נוסף.