ערב הסעודית עומדת מאחורי מתקפת הטרור שאירעה היום (רביעי) באיראן, כך טוענים במשמרות המהפכה האיראניים. במתקפה המשולבת, שאירעה בפרלמנט בטהרן ובמאוזוליאום של האייתוללה חומייני, נהרגו 12 בני אדם וארגון המדינה האסלאמית נטל עליהם אחריות. 



בהצהרה מטעם הכוח הנאמן למנהיג העליון, נמסר כי "המתקפה אירעה רק שבוע לאחר המפגש בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ל'מנהיגים המפגרים' של ערב הסעודית שתומכים במחבלים. העובדה שדאעש נטל אחריות על הפיגועים רק מוכיחה שהם היו מעורבים". 



ביחידת העילית של הרפובליקה האסלאמית מבטיחים גם לנקום בדאעש ובבעלות בריתו. "שלא יהיה ספק, אנחנו ננקום את המתקפה", אמר סגן מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי על פי דיווחים בתקשורת המקומית. "כבר הוכחנו בעבר שאנחנו נוקמים על שפיכות דמים של חפים מפשע".



ארגון 'המדינה האסלאמית' התייחס לסדרת הפיגועים הבוקר באיראן והמשיך לאיים על השיעים באיראן: "לא נפספס הזדמנות לשפוך את דמם עד יישום חוקי השריעה".



הטענות של איראן כלפי ריאד באות על רקע המשבר במפרץ הפרסי, בעקבות החלטת מדינות ערב לנתק את יחסיהן עם קטאר, שנתמכת על ידי טהרן. מוקדם יותר, גינה הממשל בדוחא את הפיגועים. אתמול הביע הנשיא טראמפ תמיכה בניתוק היחסים עם קטאר - וגם לקח קרדיט עליו. "במהלך הנסיעה האחרונה שלי למזרח התיכון הצהרתי שאי אפשר לממן יותר אידיאולוגיה רדיקלית. המנהיגים הצביעו על קטאר – ותראו!", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לאחר מכן הוסיף ואמר:  "כל כך טוב לראות שהביקור בערב הסעודית כבר משתלם. הם אמרו שהם יינקטו עמדה קשה נגד מימון קיצונים, וכולם התייחסו לקטאר. ייתכן שזו תחילת סוף עידן הטרור!". 



מוקדם יותר היום דווח ברשת אל ערביה, כי על פי גורמים מצריים, משמרות המהפכה מגנים על שליט קטאר, השיח' תאמים בין חמאד א-ת'אני בתוך הארמון שלו. לדבריהם, החיילים האיראנים הגיעו לקטאר במסווה של אימונים. אחת המחלוקות הגדולות בין מדינות המפרץ לקטאר, היא הגישה שלה כלפי איראן. בחודש שעבר אמר השיח' תאמים, כי "אין כל חוכמה בלהיות עוין לאיראן", מה שרק אימת את החששות של שכנותיו למפרץ.