נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח הערב (רביעי) עם שליט קטאר, שייח' תאמים בין חמאד א-ת'אני ואמר לו כי הוא תומך בפתרון דיפלומטי למשבר שנוצר בין הנסיכות למדינות הערביות שנתקו איתה האת היחסים, כך דווח ברשת אל ג'זירה. מהבית הלבן נמסר כי הציע לסייע לצדים לפתור את המשבר ואף הציע לארח מפגש בבית הלבן. מדובר בשינוי מגמה מסוים מצדו של הנשיא, לאחר שאתמול הביע תמיכה בניתוק היחסים עם קטאר - וגם לקח קרדיט עליו.



"במהלך הנסיעה האחרונה שלי למזרח התיכון הצהרתי שאי אפשר לממן יותר אידאולוגיה רדיקלית. המנהיגים הצביעו על קטאר – ותראו!", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לאחר מכן הוסיף ואמר: "כל כך טוב לראות שהביקור בערב הסעודית כבר משתלם. הם אמרו שהם יינקטו עמדה קשה נגד מימון קיצונים, וכולם התייחסו לקטאר. ייתכן שזו תחילת סוף עידן הטרור!".  



כזכור, ביום שני הודיעו מספר מדינות ערביות, בהם מצרים וערב הסעודית, על ניתוק יחסיהן עם קטאר מפני שהיא "מממנת גורמי טרור". מדינות נוספות הצטרפו אליהן בהמשך. 



אתמול אמר שר החוץ של סעודיה, עאדל אל ג'ובייר, כי על קטאר להפסיק את תמיכתה בארגון האחים המוסלמים ובתנועת חמאס הפלסטינית כדי להפסיק את החרם הערבי עליה.