תיעוד נוסף של מסע הירי בפרלמנט האיראני פורסם היום (חמישי) ובו נראים אנשים רבים בורחים בזמן שהמחבלים פורצים לחדר ומתחילים לירות לכל הכיוונים. לוחמי דאעש הרגו 16 איש, פצעו שוטרים והצליחו לקחת בשבי מספר בני ערובה, ששוחררו לאחר שעות ארוכות של מתח וחרדה.


תיעוד: מסע הירי של לוחמי דאעש באיראן

כזכור, האירוע בפרלמנט, שהיה חלק ממתקפת טרור במדינה, החל עם הסתערותם בירי של שלושה חמושים. באירוע נוסף, שהתרחש במקביל, פוצצו עצמם שני מחבלים מתאבדים בקבר האייתוללה חומייני והביאו למות אדם נוסף. ארגון המדינה האסלאמית לקח אחריות על האירועים שהסתיימו, לאחר שכוחות הביטחון הצליחו לחסל את ארבעת התוקפים שהתבצרו בקומה העליונה של בית המחוקקים.



אמש נטען בהצהרה מטעם הכוח הנאמן למנהיג העליון, כי ערב הסעודית עומדת מאחורי מתקפת הטרור. נמסר כי "המתקפה אירעה רק שבוע לאחר המפגש בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ל'מנהיגים המפגרים' של ערב הסעודית שתומכים במחבלים. העובדה שדאעש נטל אחריות על הפיגועים רק מוכיחה שהם היו מעורבים".



ביחידת העילית של הרפובליקה האסלאמית מבטיחים גם לנקום בדאעש ובבעלות בריתו. "שלא יהיה ספק, אנחנו ננקום את המתקפה", אמר סגן מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי על פי דיווחים בתקשורת המקומית. "כבר הוכחנו בעבר שאנחנו נוקמים על שפיכות דמים של חפים מפשע".



למרות ההצהרות מטעם גורמים המקורבים למנהיג העליון, הבוקר חזרו בהם האיראנים מההאשמות ואמרו כי ישנה אפשרות שערב הסעודית אינה עומדת מאחורי המתקפה האחרונה.