לראשונה מאז כניסת כוחות הקואליציה לסוריה, מל"ט בשירות הנשיא בשאר אסד תקף היום (חמישי) את כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית. על פי הדיווחים הכוחות בהנהגת ארצות הברית תקפו בחזרה את הכוחות המשתייכים לצבא אסד. עוד נמסר כי כלי הרכב שהוביל את המל"ט הותקף על ידי כוחות הקואליציה, שלא ספגה פגיעות.



ארצות הברית הפילה מל"ט השייך לכוחות הנאמנים לאסד, זאת לאחר שתקף את כוחות הקואליציה, כך אמר דובר מטעם צבא ארצות הברית, שציין כי זו הפעם הראשונה שמשטר אסד תוקף את כוחותיה.



דובר הקואליציה, ריאן דילון, אמר כי הכוחות הפועלים נגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) כי מוקדם יותר ביצעה ארצות הברית תקיפה נוספת נגד משאיות שנשאו נשק.



כלי ממוגן של צבא ארה"ב בסוריה
כלי ממוגן של צבא ארה"ב בסוריה





התקיפה היום מתרחשת לאחר שלפני יומיים תקפו מטוסי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש כוחות התומכים בנשיא אסד סמוך לגבול עם עיראק. בהודעה מטעם ארצות הברית נמסר כי הכוחות איימו על כוחות אמריקאים באזור, כאשר התקרבו לאזור חיץ סביב בסיס של הקואליציה. "למרות אזהרות קודמות, כוחות פרו-אסד נכנסו לשטח חיץ עם טנק, ארטילריה, נשק נ"מ וכ-60 לוחמים", נמסר מהפנטגון.



בשבועות האחרונים פורסמו מספר דיווחים על כוחות סוריים שמתקרבים לאזורים בהם מוצבים כוחות מערביים העוסקים בלחימה בדאעש ומסרבים להתפנות. תקיפה בנסיבות דומות ארעה באזור בחודש שעבר.