הלחץ על תרזה מיי לפרוש מתפקידה הלך וגבר היום (שבת) בבריטניה. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", בכיר במפלגה השמרנית הודה שבצמרת המפלגה מנסים למצוא לה מחליף עדיף משורות השמרנים שינהל את הליך הרכבת הממשלה, זאת לאחר תוצאות הבחירות המשפילות. 

כאינדיקציה ללחץ הגובר וחוסר שביעות הרצון, שני ראשי המטה של מיי, פיונה היל וניק טימותי, התפטרו לפני זמן קצר מתפקידם. "אני לוקח אחריות על התוצאות של הבחירות, היינו צריכים להתייחס יותר לסוגיות כלכליות-חברתיות", כתב טימותי במסר שפורסם באתר המפלגה. 
מיי הודיעה אתמול כי היא לא מתכוונת לפרוש מתפקידה וכי היא תרכיב את הממשלה. היא קיבלה את המנדט מהמלכה להתחיל בהליך. כמה מהבכירים במפלגתה תמכו בה, בטענה כי הממלכה לא יכולה לסבול מכאוס נוסף ימים ספורים לפני תחילת המשא ומתן עם האיחוד האירופי על הברקזיט. 
 

עם זאת, בכירים אחרים במפלגה סירבו כבר יומיים להגיב לתוצאות, ואינדיקציות שונות מרמזות כי מאחורי הקלעים מתנהל דיון ער על ניסיון להדיח את מיי מהמפלגה כעת – או שמא להמתין לפחות כמה חודשים עד שהשיחות על הברקזיט מסתיימות.

כזכור, מיי החליטה להקדים בשלוש שנים את הבחירות לראשות ממשלת בריטניה, מתוך הנחה שכוח מפלגתה יגדל בפרלמנט. זאת לקראת התקופה הדרמטית של המשא ומתן על עזיבת האיחוד האירופי. במקום זאת, מצאה את עצמה מיי "מדממת קולות" אל מפלגת הלייבור בראשות המועמד השערורייתי ג'רמי קורבין, עד שבתוצאות הסופיות בבחירות מצאה את עצמה מאבדת את הרוב בו החזיקה בפלרמנט. כעת היא נאלצת לפנות לניסיונות להרכיב קואליציה.