החוליה שרצחה שמונה בני אדם בפיגוע הדריסה והדקירה בגשר לונדון תכננה לחקות את מתקפת הטרור בניס, אולם מנהיג הקבוצה לא הצליח לשלם עבור השכרתה של משאית גדולה יותר, שהייתה יכולה לגרום למספר נפגעים רב – כך חשפה משטרת לונדון בסוף השבוע.

קומנדר דין היידון, מפקד היחידה ללוחמה בטרור של הסקוטלנד יארד, סיפר כי מנהיג החוליה חוראם באט ביקש לשכור בבוקר הפיגוע משאית גדולה במשקל של 7.5 טון. ההערכה היא כי הוא ושני חבריו ביקשו לחקות את הפיגוע בניס, שבו נרצחו 86 בני אדם, כאשר המחבל מוחמד לוחאיג'־בוהלל דרס מאות בני אדם שהיו על הטיילת בעיצומן של חגיגות יום הבסטיליה ב־14 ביולי.



אולם התוכנית השתנתה, אחרי שבאט לא הצליח לספק את התשלום הדרוש עבור ההשכרה. "כאשר הוא לא סיפק את הפרטים, חברת ההשכרה לא המשיכה בתהליך", אמר היידון. "ההשלכות היו יכולות להיות חמורות הרבה יותר".




ניסו לשחזר, המשאית מהפיגוע בניס. צילום: רויטרס
ניסו לשחזר, המשאית מהפיגוע בניס. צילום: רויטרס



במקום זאת, שכר באט רכב מסחרי קטן יותר, שבאמצעותו דרסו שלושת המחבלים שלושה בני אדם על גשר לונדון, לפני שיצאו למסע דקירות באזור הבילוי של בורו מרקט, שהותיר חמישה קורבנות נוספים. אחרי דקות אחדות של טרור הצליחו השוטרים לחסל את המחבלים, ובתוך הרכב המסחרי התגלו כמה פצצות תבערה.



אתמול בבוקר עצרו כוחות המשטרה שני בני אדם נוספים, בני 27 ו־28, בחשד לפעילות טרור במהלך פשיטות בשכונות אילפורד וברקינג שבמזרח לונדון. עד כה מוחזקים שבעה בני אדם בחשד למעורבות בפיגוע הטרור.