נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום (שלישי) כי בידודה של קטאר על ידי מדינות מוסלמיות רבות אינו אנושי ונוגד את ערכי האסלאם, והוסיף שהמהלכים שננקטו כנגד הנסיכות הם בלתי מקובלים. את הדברים אמר ארדואן במהלך כנס של מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) וציין כי סעודיה היא זו שחייבת לפתור את המשבר שנוצר בין המדינות המוסלמיות.
בתוך כך, שר החוץ הטורקי אמר היום כי הנשיא ארדואן צפוי לנהל שיחת טלפון עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ בכדי למצוא פתרון לחרם שנוצר על קטאר.

כזכור, איחוד האמירויות, מצרים, בחריין, סעודיה ותימן הודיעו לפני כשבוע וחצי כי הן מקפיאות את יחסיהן הדיפלומטיים עם קטאר, מפני שהיא "מממנת גורמי טרור". באיחוד האמירויות הקציבו לדיפלומטים של קטאר 48 שעות לעזוב את שטחה, ובמצרים הודיעו כי יסגרו את המרחב האווירי ואת נמלי הים לכל התחבורה הקטארית. עוד הם האשימו את מדינת המפרץ בתמיכה בארגוני טרור, בין היתר ב"אחים המוסלמים", כך דווח בסוכנות הידיעות המצרית הממלכתית.

בנוסף לכך, סעודיה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים שלה עם קטאר וגם את הקשרים באוויר ובים. במדינה אמרו כי המהלך בוצע כדי להגן על הממלכה ממה שהם מגדירים כ"טרור קיצוני". בסוכנות הידיעות הסעודית דווח כי הם דורשים מכל המדינות החברות לעשות אותו דבר. גם נסיכות בחריין הודיעה כי היא מנתקת את יחסיה עם הקטארים, תוך כדי שהאשימו אותם במתן רוח גבית לטרור וניתקו עמם את כל הקשרים הימיים ואוויריים. המשטר בבחריין הודיע כי הוא נותן לאזרחים הקטארים כ-14 יום לעזוב את שטחה. כחלק מהמהלך הדרמטי, הודיעה חברת התעופה איתיחאד של הנסיכות אבו דאבי, על השעיית כל טיסותיה היוצאות והנכנסות לבירת קטאר, דוחא.