חשד לניסיון התנקשות בחבר קונגרס בכיר. מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, סטיב סקליס (51) מלואיזיאנה, נורה היום (רביעי) במהלך אימון בייסבול באלכסנדריה, וירג'יניה לקראת משחק בין חברי בית הנבחרים לחבר הסנאט. מצבם יציב. סקליס עובר ניתוח בבית החולים בברכו.


על פי הדיווחים, ארבעה אנשים נוספים נפגעו מהירי, בהם שני שוטרים במשטרת הקפיטול. היורה נורה על ידי שוטרים וככל הנראה נלכד, אולם ישנם דיווחים שהוא נהרג. עד ראיה אמר כי בתקרית נורו בין 50 ל-100 כדורים. 

התקרית החלה ב-7:15 בבוקר שעון מזרח ארה"ב. חבר הקונגרס מו ברוקס השתמש בחגורה שלו כחסם עורקים על מנת לעצור את הדימום של סקליס. לאחר מכן סיפר: "ראיתי רובה מאחורי הבסיס השלישי, ואז שמעתי את סקליס ליד הבסיס השני צועק". 

הסנאטור ג'ף פלייק, שנכח במקום, סיפר: "התקשרתי לאשתו. לא רציתי שהיא תתעורר ותשמע על זה בחדשות".  הוא הוסיף כי "ברגע שהירי הפסיק, רצתי לעבר סקליס התחלתי ללחוץ על הפצע". לדבריו, היורה הוא אדם לבן, בשנות ה-40 לחייו. פלייק הוסיף כי לולא משטרת הקפיטול, זה היה הופך לטבח. 
 


חבר הקונגרס רון דנסנטיס אמר לרשת פוקס: "עזבתי שתי דקות לפני האירוע. מישהו ניגש אלינו ושאל אם אלה חברי קונגרס רפובליקנים או דמוקרטים".

הנשיא דונלד טראמפ עודכן על האירוע, והגיב לו כשאמר שמודבר בטרגדיה. "סגן הנשיא ואני מעודכנים בתקרית הירי בווירג'יניה ואנחנו עוקבים אחריה מרחוב. מדובר בטרגדיה עצובה. מחשבותינו ותפילותינו עם חברי הקונגרס, הצוות שלהם, משטרת גבעת הקפיטול, האנשים שהיו הראשונים להגיע לזירה וכל האנשים שהושפעו מהאירוע".

בציוץ שלו אמר כי "סקליס הוא חבר אמיתי ופטריוט. הוא נפצע קשה אבל הוא יתאושש".
בינואר 2011 נורתה חברת הקונגרס הדמוקרטית גבריאל גיפורדס בעיר טוסון שבאריזונה. היא נפגעה בראשה ונפצעה באורח קריטי. 13 אנשים נפצעו בתקרית ושישה נוספים נהרגו, ביניהם שופט פדרלי וילדה בת 9. היא התאוששה מהפציעה אולם שנה לאחר מכן התפטרה מתפקידה.