ארצות הברית מאיימת להחליף את מועצת זכויות האדם של האו"ם בגוף חדש עם מדינות אחרות, אלא אם המועצה תפסיק את ההטיה האנטי-ישראלית שלה ותעבור שורה של רפורמות. "או שאנחנו הולכים לשנות את הארגון הזה כך שישקף את מה שהוא צריך, או שנסיר את תמיכתנו ממנו", אמר מזכיר ההגנה האמריקאי, רקס טילרסון בוושינגטון.



טילרסון אמר בוועדה ליחסי חוץ של בית הנבחרים, כי אם ארצות הברית אכן תממש את איומה לפרוש מהארגון, "נמצא דרך אחרת לדון בנושאי זכויות אדם עם מדינות נוספות שרואות את המצב כמונו".



בשבוע שבעבר נאמה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, בפתח כנס המועצה לזכויות אדם בז'נבה, וקראה לארגון הבינלאומי לבצע רפורמה על מנת למנוע את ההטיה של המועצה נגד ישראל. "ארצות הברית בוחנת מקרוב את המועצה ואת השתתפותנו במועצה", אמרה.



"המועצה תהפוך ליותר אמינה אם היא תחדל להיות מוטה נגד ישראל", אמרה היילי והוסיפה כי "הכרחי שהמועצה תתייחס להטיה האנטי הישראלית הכרונית, כדי שתהיה לה אמינות כלשהי".



היילי הביע את חוסר שביעות רצונה מפעילות המועצה לגבי מדינות אחרות, בעיקר מההתעלמות בנוגע להפרת זכויות האדם בוונצואלה. "המועצה חייבת להתייחס לנושא הזה", אמרה השגרירה, "אם ונצואלה לא מסוגלת לתקן את הדברים, היא צריכה לוותר על מושבה במועצה, עד שתעשה זאת". לדבריה, חברות במעוצה זו פריבילגיה, ואסור לאפשר למדינה שמפרה זכויות אדם לשבת בה.