לאחר השריפה שפרצה בבניין בלונדון, שהביאה למותם של 17 בני אדם, העריך מפקד משטרת לונדון סטיוארט קונדי כי "החיפוש אחר נעדרים בבניין עשוי לקחת חודשים" והוסיף כי הוא "מקווה שמניין ההרוגים לא יעלה מ-17 למספר תלת ספרתי". לדבריו, "יש נפגעים שאולי לעולם לא יזוהו". מוקדם יותר הודיעה ראש ממשלת בריטניה כי תיפתח חקירה ציבורית מלאה של נסיבות האירוע. "נכון לעכשיו, אנשים רוצים תשובות, ובצדק, ולכן הוריתי לפתוח בחקירה ציבורית מלאה של האסון. אנחנו צריכים לדעת מה קרה, ולמצוא הסבר לזה", אמרה המנהיגה הבריטית, שזכתה בתחילת החודש לכהונה נוספת.



לפני החלטתה של מיי על פתיחת ועדת החקירה בנושא דרש ראש עיריית לונדון סאדיק קאן "לפתוח בחקירה ציבורית מלאה ועצמאית של האירוע, תוך פרסום דוח בנושא עד סוף הקיץ".



בתיעוד שפורסם ברשת ביממה האחרונה נצפה הבניין שהוא עולה באש, תוך ניסיון צוותי הכיבוי הבריטיים להשתלט על השריפה, שכילתה את רב קומותיו. במהלך הכיבוי נצפה עשן רב עולה מהמגדל בן ה-27 קומות.



בתוך כך, בבריטניה פועלים כדי לבדוק בניינים אחרים לאחר האירוע. הממשלה הודיעה כי היא התחילה לעבוד עם הרשויות המקומיות כדי לוודא שנעשו בדיקות במגדלים דומים ברחבי הארץ בעקבות התקרית הטראומתית. "יהיו אנשים ברחבי רשויות רבות שיתהו לגבי מצב המגדלים אצלם", אמר שר השיכון אלוק שרמה, שהוסיף כי "כבר התחלנו לדבר עם הרשויות המקומיות ועמותות דיור לגבי האופן שבו נוכל לעזור להם לבצע את הבדיקות ברבי הקומות בשטחן במהרה".