רופאיו של אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקאי בן ה-22 שנכלא בקוריאה הצפונית לפני כשנה, טענו הלילה (שישי) כי התרדמת בה הוא נמצא מאז שהושב לארצות הברית מקורה בפציעה מוחית ולא, כפי שטוענת פיוניאנג, מבוטוליזם וכדורי שינה. "וורמבייר לא מראה שום סימן של הבנת שפה, תגובה לדיבור או הכרה של הסביבה", אמר ד"ר דניאל קנטר שמטפל בו, והוסיף כי וורבייר נמצא במצב של "עוררות לא מגיבה, ונושם בכוחות עצמו".



אביו של וורמבייר, פרד האשים את הממשל הצפון קוריאני במצבו של בנו וטען כי אוטו נכנס לתרדמת יום לאחר שהוטלו עליו 17 חודשי מאסר במדינה המבודדת. "אנחנו מרגישים הקלה על כך שאוטו נמצא בסביבת אנשים שהוא יקר להם וזועמים על האכזריות שבה הוא טופל למשך זמן רב כל כך", והוסיף כי "יום לאחר שהוא נשפט הוא נכנס לתרדמת שנבעה מהתעללות".



גנב פוסטר והודה: "הטעות הגדולה של חיי"



כזכור, וורמבייר נעצר בקוריאה הצפונית בתחילת שנת 2016, בה הוא שהה במהלך טיול שערך במדינה המסוגרת לאחר שהממשל במדינה האשים אותו בגניבת כרזת תעמולה מהמלון בה שהה. לאחר חודשיים של מעצר הודה וורמבייר בגניבת הכרזה וטען כי הוא רצה להביא את הכרזה כמזכרת לאמו של חבר.



במהלך ההודאה הפומבית של וורמבייר, הוא נשא נאום בו הוא הטיל את האשמה על מעשיו בממשל האמריקאי כשהוא בוכה. "לא הייתי צריך לאפשר לעצמי להיכנע לפיתוי מצד הממשל בארצות הברית לבצע פשעים נגד המדינה הזאת. הלוואי והאמריקאים לא היו מבצעים מניפולציות על אנשים כמוני כדי שיבצעו פשעים נגד מדינות זרות. אני מתחנן אליכם האנשים והממשל של קוריאה הצפונית, סילחו לי, עשיתי את הטעות הקשה של חיי". אביו האשים את משטרו של קים ג'ונג און בהוצאת ההודאה בעינויים.