ישראל וסעודיה עומדות להתחיל משא ומתן לכינון קשרים כלכליים ודיפלומטיים, כך עולה מדיווח שפורסם הבוקר (שבת) בטיימס הלונדוני. על פי מקורות אמריקאים וערביים המעורבים בפרטים, הקשרים יחלו בעבודה עם עסקים ישראלים שיורשו לפעול במדינה. דוגמא לכך היא חברת אל על, שייתכן ותקבל אישור לטוס במרחב האווירי של סעודיה. עם זאת, גורמים במדינה מכחישים את הדיווח.



יחסים בין שתי המדינות, הנחשבות לאויבות של איראן, ישנו את יחסי הכוחות באזור, שעברו טלטלה עזה לאחר ההכרזה של מדינות סוניות רבות על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם קטאר. כזכור, בתחילת החודש מדינות רבות הודיעו על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם קטאר, מפני שהיא "מממנת גורמי טרור". בין המדינות: איחוד האמירויות, מצרים, בחריין, סעודיה ותימן.



בנוסף לכך, סעודיה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים שלה עם קטאר וגם את הקשרים באוויר ובים. במדינה אמרו כי המהלך בוצע כדי להגן על הממלכה ממה שהם מגדירים כ"טרור קיצוני". בסוכנות הידיעות הסעודית דווח כי הם דורשים מכל המדינות החברות לעשות אותו דבר. גם נסיכות בחריין הודיעה כי היא מנתקת את יחסיה עם הקטארים, תוך כדי שהאשימו אותם במתן רוח גבית לטרור וניתקו עמם את כל הקשרים הימיים ואוויריים. המשטר בבחריין הודיע כי הוא נותן לאזרחים הקטארים כ-14 יום לעזוב את שטחה. כחלק מהמהלך הדרמטי, הודיעה חברת התעופה איתיחאד של הנסיכות אבו דאבי, על השעיית כל טיסותיה היוצאות והנכנסות לבירת קטאר, דוחא.