מפלגתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, "אן מארש" זכתה הערב (ראשון) על פי מדגמי הטלוויזיה בניצחון וברוב מוחלט בסיבוב השני בבחירות לפרלמנט הצרפתי, אך מספר המושבים הצפוי לה הוא נמוך מהתחזיות, כאשר היא זכתה ב-355 מושבים מתוך 577 מושבי הפרלמנט. המפלגה הסוציאליסטית ושותפותיה קיבלו 49 מנדטים, מפלגת השמאל הקיצוני, צרפת המורדת עמדה על כ-30 מושבים.

על פי המדגמים במדינה, המפלגה הרפובליקנית בימין תהווה את מפלגת האופוזיציה המרכזית עם 125 צירים. כמו כן, החזית הלאומית, מפלגתה של לה פן קיבלה 8 צירים בלבד ולא תוכל אפילו להרכיב סיעה.

ניצחונו של מקרון מזכה אותו בשליטה ביותר מ-50 אחוזים מהצירים באסיפה הלאומית ברפובליקה, דבר שיאפשר לו לבצע את הרפורמות הרבות אותן ביקש לקדם לאחר היבחרו בתחילת החודש שעבר.

מקרון במהלך הצבעתו בקלפי לבחירות בפרלמנט הצרפתי. צילום: רויטרס


שיעור ההצבעה בבחירות היום נחשב לנמוך ביותר בתולדות הבחירות ברפובליקה החמישית. רק 43 אחוזים מבעלי זכות הבחירה בצרפת טרחו להגיע לקלפי ולממש את זכותם. לה פן אמרה כי "אומנם מקרון השיג רוב פרלמנט, אבל רעיונותיו מהווים מיעוט במדינה", והוסיפה: "נילחם בתוכניותיו".

מקרון זכה בחודש שעבר בנשיאות בפער גדול, זאת לאחר שזכה ב-66% מקולות 47 מיליון הבוחרים. בנאום הניצחון שלו פנה מקרון אל אלפי תומכיו בחזית מוזיאון הלובר בפריז ואמר: "יש צורך לבנות רוב פרלמנטרי על מנת לבצע שינויים נחוצים עבור צרפת. אעשה כל שביכולתי על מנת שלאף אחד לא תהיה סיבה להצביע לקיצוניות. המשימה שלנו היא ענקית והיא תדרוש מאיתנו לבנות ממחר רוב חזק שיבצע שינוי. אשמור על עקרונות הרפובליקה - חירות ואחווה".