משמרות המהפכה האיראניות פתחו הערב (ראשון) במתקפת טילי קרקע-קרקע נדירה ממערב איראן למזרח סוריה, במטרה להגיע לבסיסים של קבוצות טרור האחראיות לפיגוע בטהרן לפני כשבוע וחצי, כך דיווחה אתמול סוכנות הידיעות "תנזים". "השפיכה של דם טהור לא תישאר ללא מענה", מסרו משמרות המהפכה בהצהרה.



בהודעה שהתפרסמה באתר משמרות המהפכה נאמר כי תקיפת הטילים בוצעה בתגובה למתקפת הטרור שאירעה בשביעי לחודש, בה פעילי דאעש חמושים ברובים ומטענים תקפו את בניין הפרלמנט בטהרן ואת אחוזת הקבר של האייתוללה חומייני, ובה נהרגו 17 אזרחי המדינה. גם רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל עטאללה סאלחי התייחס לתקיפה והבטיח כי איראן תלמד את כוחות דאעש לקח. 



"דאעש הוא כלב תוקפני ואיראן תלמד אותו ואת אדוניו לקח" אמר סלאחי, והוסיף כי "אין סכנה המאיימת על הגבול המערבי של המדינה, במיוחד כאשר כוחות מתוגברים מוצבים באזור הגבול עם סוריה". הוא הוסיף כי הכוחות האיראנים אינם רק במצב של מגננה, אלא גם במתקפה, וכי כוחות קומנדו איראנים פועלים באזור.



האיראנים טוענים שהרגו טרוריסטים, בסוריה לא מאשרים




בהודעה האיראנית נמסר עוד כי "טרוריסטים רבים נהרגו ונזק רב נרשם" כתוצאה מהתקיפה. מאידך, פעילים בסוריה מסרו כי אין להם מידע מיידי על נזקים או נפגעים מהמתקפה והרשתות החברתיות מוצפות בסרטונים של התקיפה.



כזכור, לפני כשבוע וחצי התרחשה מתקפת טרור גדולה בטהרן בידי פעילי דאעש. על פי הדיווחים שהגיעו מטהרן, מספר אירועים הרעידו את השלווה בעיר הבירה, וגרמו לכאוס הן ברחובות והן בדיווחים התקשורתיים היוצאים מהמדינה. בפיגוע המשולב, שאירע בפרלמנט ובקבר האייתוללה חומייני, נלקחו רבים בני ערובה ונהרגו 17 בני אדם. ארגון המדינה האסלאמית לקח אחריות על האירועים, לאחר שכוחות הביטחון הצליחו לחסל את ארבעת התוקפים שהתבצרו בקומה העליונה של בית המחוקקים.



לפני שבוע משרד המודיעין האיראני הודיע כי מתכנן המתקפה חוסל על ידי כוחות הביטחון האיראניים. כמו כן, לאחר המתקפה התבצעו מספר מעצרים של חשודים, שעליהם לא פורט בתקשורת במדינה.