חשד לפיגוע נקמה נגד הקהילה המוסלמית בלונדון: רכב מסחרי דהר הלילה (שני) לעבר קבוצת מתפללים שיצאה ממסגד בשכונת פינסבורי פארק בלונדון ופגע בהם. על פי עדי ראייה, כתוצאה מפגיעת הרכב נהרג אדם אחד ולפחות עשרה נפצעו, מהם שלושה באורח קשה. כמו כן למקום הוקפצו כוחות משטרה וכיבוי רבים. המשטרה דיווחה כי היא עצרה חשוד במעשה. עיתון הסאן דיווח כי יתכן ושני אנשים נהרגו כתוצאה מהאירוע.



מוחמד עבדוללה, עד ראייה במקום סיפר לרשת סקיי האנגלית את שקרה: "ראיתי משהו מטורף, זה לא צריך לקרות, מי שעשה את זה עשה את זה באופן מכוון. הנהג סטה לעבר אנשים לעבר אנשים שיצאו מהמסגד. כל מה שראיתי זה אנשים נפגעים. היו שם שלושה אנשים שניים ברחו ואחד נתפס על ידי המתפללים. חלק רצו להרביץ לו אבל השאר הגנו עליו"



בשלב זה אנשים רבים פנו לכתב בזעם ושאלו: "למה אתם לא אומרים שזה אירוע טרור? מדובר בטרוריסט לבן, הוא לא היה שיכור, למה הכותרת שלכם אומרת אירוע ולא פיגוע?". 


מוסלמים מתפללים לאחר הדריסה. צילום: רויטרס
מוסלמים מתפללים לאחר הדריסה. צילום: רויטרס


ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי אמרה כי "מחשבותיה נמצאות עם אלו שנפצעו באירוע הנורא הזה", גם ראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין התייחס לאירוע ואמר כי הוא "בהלם מוחלט" מהמקרה, הוסיף כי הוא יצר קשר עם מסגדים, המשטרה והמועצה האזורית בנוגע לאירוע ואמר כי "מחשבותיי הן עם האנשים והקהילה שנפגעו באירוע הנורא".
ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, מוסלמי בעצמו, אמר בעקבות האירוע כי "המתקפה היא על הערכים המשותפים שלנו של סובלנות, חופש וכבוד".

נקמה על גשר לונדון?

האירוע התרחש שבועיים בלבד לאחר ששבעה בני אדם נרצחו במהלך פיגוע שאירע בגשר לונדון על ידי טרוריסטים מוסלמים. גם אירוע זה החל בדריסה על ידי רכב מסחרי, שלאחריה יצאו ממנה שלושה תוקפים חמושים בסכינים ומטעני דמה והחלו לדקור את העוברים והשבים. בנוסף לשבעת ההרוגים, במהלך האירוע נפצעו 48 בני אדם. 
 
קולות רבים בממלכה קישרו בין שני האירועים וחושדים כי האירוע בפינסבורי פארק בוצע במטרה לנקום בקהילה המוסלמית הגדולה בלונדון.