הסטודנט האמריקאי אוטו וורמבייר, ששוחרר בשבוע שעבר מהשבי בקוריאה הצפונית במצב של תרדמת, לאחר כשנה ושלושה חודשים שבהן שהה בכלא, הלך הלילה (שלישי) לעולמו, כך לפי בני משפחתו. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בתגובה למותו של הצעיר כי "וורמבייר התמודד עם תנאים קשים", והוסיף כי "בקוריאה צפונית יש משטר ברוטלי".



וורמבייר בן ה-22 חזר לארה"ב ביום שלישי שעבר, אז התברר לאמריקאים כי הוא שהה בתרדמת במשך כשנה. קוריאה הצפונית טענה כי הוא מת מהרעלה שפגעה במערכת העצבים שלו, אך צוות הרופאים שטיפל בו בארה"ב העריך כי זוהי לא הסיבה למותו. "וורמבייר לא מראה שום סימן של הבנת שפה, תגובה לדיבור או הכרה של הסביבה", אמר ד"ר דניאל קנטר שטיפל בו לאחר שובו למדינתו.



הנשיא טראמפ. "וורמבייר התמודד עם תנאים קשים". צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ. "וורמבייר התמודד עם תנאים קשים". צילום: רויטרס



ואולם, לטענת משפחת וורמבייר מותו נגרם כתוצאה מעינויים קשים שעבר. "חובתנו העצובה היא לדווח שבננו סיים את מסעו הביתה. כשהוא מוקף בבני משפחתו, אוטו נפטר בשעה 14:20 (שעון ארה"ב)", כך לפי הצהרת משפחתו.



כזכור, וורמבייר נידון ל-15 שנים בכלא לאחר שניסה, לפי ההאשמות נגדו, לגנוב שלט תעמולה מהמלון שבו לן. עם חזרתו התגלה כי הוא סובל מנזק מוחי חמור והוא פונה ב-13 ביוני לבית חולים בעיר הולדתו סינסינטי שבאוהיו. 



הוא היה סטודנט לכלכלה מאוניברסיטת וירג'יניה שנסע לטייל במדינה המבודדת בעולם. חודש לאחר שנעצר הופיע הצעיר במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה המקומית, שם הודה בדמעות בניסיון לגנוב שלט תעמולה. הוא הצהיר אז כי "משימתי הייתה לפגוע במוטיבציה ובמוסר העבודה של אזרחי קוריאה הצפונית".