אירוע טרור הערב (שלישי) בבריסל. אדם שלבש חגורת נפץ נורה על ידי חיילים שאבטחו את תחנת הרכבת המרכזית. מן המשטרה נמסר כי האירוע התרחש לאחר פיצוץ קטן שלא גרם לנפגעים נוספים. בעקבות האירוע, הודיעה חברת הרכבות הבלגית על הפסקת תנועת הרכבות אל ומהתחנה המרכזית. בתוך כך, התביעה הפדרלית בבלגיה הצהירה כי מדובר באירוע טרור

דובר המשטרה המקומית אמר כי "הייתה תקרית בתחנה המרכזית. היה פיצוץ מסביב לאדם. הוא נוטרל על ידי חיילים שהיו בזירה". לדבריו, כוחות גדולים של משטרה היו במקום והכל תחת לשליטה". 

רמי בונפיי, שהיה עד ראייה לאירוע, סיפר לרשת CNN: "הייתי בתחנת הרכבת בדרכי הביתה, ישבתי באולם המרכזי כשלפתע היה פיצוץ חזק ויכולתי לראות משהו בוער. אנשים הסתכלו לכל עבר והיה פיצוץ נוסף, אנשים התחילו לברוח מהתחנה ושמענו רעשים נוספים, אבל לא ראיתי פצועים. הפיצוצים היו בתוך תחנת הרכבת. הפיצוץ היה רועש אבל האש הייתה קטנה מאוד".
 


אזור התחנה ומרכז העיר עמוס בשעות אלו של הערב באנשים, רבים מהם תיירים. העיר נמצאת בכוננות כבר יותר משנה וחצי מאז מתקפת הטרור בפריז, בנובמבר 2015, בה נרצחו יותר מ-130 בני אדם, שאחד ממבצעיה, סלאח עבאד אל סלאם, נלכד בבלגיה. ארבעה חודשים לאחר מכן, במרץ בשנה שעברה, אירעה מתקפת הטרור בבריסל, בה נרצחו 32 בני אדם.
 

כאמור, בשנה שעברה אירע פיגוע טרור משולב בבריסל בנמל התעופה ותחנת הרכבת התחתית בעיר. 32 בני אדם נרצחו ומעל 300 נפצעו. ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות על הפיגוע.

אתמול אירע ניסיון פיגוע בשאנז אליזה בפריז, כשרכב התנגש בניידת משטרה באזור בו מבלים אלפי תיירים מדי יום. לאחר מכן, האדם שנהג ברכב יצא ממנו, כשהוא חמוש, אך הוכנע בעקבות הפצעים שספג במהלך ההתנגשות ועל ידי השוטרים, אותם תיכנן ככל הנראה לתקוף. ברכבו נמצא נשק מסוג קלצ'ניקוב, וכן מספר סכינים.