האם רוסיה השיגה את הניצחון הגדול ביותר על דאעש עד עתה? אם תשאלו את שר החוץ הרוסי, התשובה היא כן. על פי פרסומים חוזרים ברוסיה, וכעת גם בקולו של סרגיי לברוב, מתברר כי רוסיה הצליחה לחסל את אבו בכר אל בגדדי, מנהיג הארגון, שנחשב למבוקש הבכיר של המדינה האסלאמית. למרות שלא ניתן לאמת את הדברים, מסתבר כי ההפצצה הצליחה להשיג את מטרתה.

כזכור, סוכנות הידיעות TASS הרוסית דיווחה בשבוע שעבר כי ייתכן ומנהיג ארגון דאעש, אבו בכר אל-בגדדי חוסל בהפצצה אווירית שהתרחשה באזור העיר א-ראקה בסוריה בסוף חודש מאי, הקרמלין ומשרד החוץ הרוסי הסתייגו כאמור, אך כעת נראה כי הם יותר בטוחים בדיווחים. 

זוהי לא הפעם הראשונה בה מדווח כי אל בגדדי נהרג, אך בדרך כלל מדובר בדיווחים תקשורתיים, ולא גורמים רשמיים של מדינה. אל בגדדי הוא האיש מאחורי מכונת ההרג וההרס, ונחשב לאיש חכם, אשר רכש השכלה אסלאמית קיצונית, והשתמש בה גם כאיש דת.

לאחר תחילת מלחמת האזרחים בסוריה החל להרחיב את פעילות הארגון לתחומי סוריה, כשהוא נלחם לצד כוחות המורדים במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. באפריל 2013 הודיע על איחוד ארגונו עם השלוחה הסורית של אל-קאעידה, ג'בהת א-נוסרה, תחת השם החדש: "המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט".