ממדי המחשל נחשפים: השריפה במגדל גרנפל בלונדון, שגבתה את חייהם של לפחות 79 בני אדם, החלה בקצר חשמלי בתא ההקפאה של מקרר באחת הדירות, כך הודיעה היום (שישי) משטרת לונדון. לדברי הבלשית פיונה מקורמק, דגם השקע הבעייתי לא היה נתון לקריאה לתיקון (recall) וכי היצרן מבצע בדיקות נוספות.  



השריפה בבניין בלונדון

לדברי המשטרה, הן הבידוד בבניין והן האריחים שציפו את המגדל נכשלו בכל המבדקים שנערכו להם לאחר השריפה. התוצאות הראו כי הבידוד היה יותר דליק מהאריחים. החוקרים ינסו כעת לבדוק האם השימוש בחמורים האלו היה חוקי בעת בניית הבניין. 



"חומרי הבידוד שנלקחו לבדיקה התלקחו זמן קצר לאחר תחילת הבדיקות. גם הבדיקות המקבילות לאריחי האלומיניום הראו תוצאות דומות", אמר מקורמק, שהוסיפה כי המשטרה גם חוקרת איך קובעו האריחים לבניין ואת התקנתם. עוד נאמר כי בעקבות הממצאים, נשקלת אפשרות להעמיד לדין את האשמים בגין הריגה, בין יתר העבירות הפליליות שייתכן ובוצעו. "לאור מספר ההרוגים הגדול, אנחנו שוקלים עבירה של הריגה, כמו גם אישומים פליליים נוספים והפרות של החוק והרגולציה"., אמרה קצינת המשטרה. 

אלפי דיירים במאות מגדלי מגורים ברחבי הממלכה הוזהרו שהמבנים בהם הם גרים מצופים באותם אריחי אלומיניום שגרמו לשריפה בלונדון. ראש הממשלה תרזה מיי סירבה לומר בפרלמנט האם השימוש בחומרים במגדל היה חוקי. 
 

מקורמק התייחסה גם למאמצי חילוץ הגופות מהבניין, שעדיין לא הסתיים. כל הגופות השלמות כבר הוצאו", אמרה ותיארה את המראות בתוכו כ"מאוד מטרידים".

בשבוע עבר העריכו הגורמים בלונדון כי לא יימצאו עוד ניצולים. מפקדת שירותי הכבאות בבירת בריטניה, דני קוטון, אמרה אז כי יש מספר לא ידוע של גופות במגדל. "דרוש נס כדי שבעוצמת השריפה והחום האלה נמצא מישהו בחיים".