משתתפי מצעד גאווה "חלופי", שמתקיים זו השנה ה-21, ומיועד לחברי הקהילה הלסבית בעיר, מצאו את עצמם בשבת האחרונה בעיצומה של מחלוקת, זאת לאחר ששלושה יהודים שביקשו לקחת בו חלק עם דגלי גאווה שעליהם מסורטט מגן דוד, לא הורשו לעשות זאת. המצעד המכונה "דייק", מהווה אלטרנטיבה למצעד הרשמי של העיר.



דגלי הגאווה היהודיים, הכוללים מגן דוד במרכזם, הפכו בשנים האחרונות למחזה שכיח באירועי גאווה ברחבי העולם, ולכן סביר להניח שהמשתתפים שסולקו ממנו לא ניסו לגרום למהומה כשהביאו אותם עמם לאירוע.



על פי דיווח ב"ווינדי סיטי טיימס", שלושת החברים התבקשו לעזוב את האזור משום שהדגלים "גרמו לאנשים לחוש לא בטוחים". כמו כן, נאמר להם כי המצעד הנו "אנטי ציוני ופרו פלסטיני". שלושת המגורשים טענו לאחר מכן כי "אין שום דבר פוגע בדגל הזה, זו בסך הכל הצהרת זהות יהודית".



"זה היה דגל מהקהילה שלי שחוגגת את הזהות היהודית שלי במשך למעלה מעשר שנים במצעד הזה עם אותו הדגל", אמרה לורל גראור, אחת המשתתפות שסולקה.



גראור, שנשאלה על ידי צועדים אחרים אם היא ציונית בעת שהחזיקה את הדגל, אמרה עוד כי "קשה לבלוע את הרעיון של הכלה כשאתה מדיר אנשים. אנשים אומרים 'את יכולה להיות לסבית, אך לא בדרך הזו'. אנחנו לא מרגישים רצויים".



היא הוסיפה כי "הייתי פה כיהודייה שגאה בכל הזהויות שלי", אמרה אלינור שושני-אנדרסון, משתתפת נוספת שסולקה מהאירוע. לטענתה, "מטרת המצעד היא להכיל את כולם. אני לא מבינה מדוע זהותי לא נכללת בזה, אני מרגישה שכיהודייה אני לא רצויה כאן. למה מסמנים יהודים כאן? אחרי הכל, הדגל מייצג את התרבות היהודית ואי לו שום קשר למדינת ישראל".