רוסיה תוקפת את ארצות הברית בעקבות הודעת הבית הלבן כי משטר אסד מתכנן מתקפה כימית נוספת נגד בני עמו. "האזהרה האמריקאית לא מקובלת", נמסר היום (שלישי) מהקרמלין. דימטירי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר כי הוא אינו מודע לאיום בשימוש בנשק כימי מצדה של סוריה בשיחת ועידה עם עיתונאים. 

הלילה הודיע הבעית הלבן כי סוריה מתכננת מתקפה כימית נוספת על העם הסורי, כמו שלטענתו ביצה בתחילת חודש אפריל. בתגובה למהלך המסתמן, הממשל האמריקאי הזהיר את נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא וצבאו "ישלמו מחיר כבד" אם יתקפו. 

בהודעת הבית הלבן נכתב כי ההכנות של סוריה דומות לאלו שבוצעו לפני המתקפה ב-4 באפריל השנה, שגרמה למותם של עשרות אזרחים, והניעה את הנשיא דונלד טראמפ להורות על תקיפת בסיס סורי.
ארצות הברית שיגרה בתחילת חודש אפריל לפחות 59 טילים לעבר בסיס חיל-האוויר של צבא אסד בסוריה. הירי המסיבי היווה תגובה למתקפה הכימית של אסד נגד אזרחים באזור אידליב, מוקדם יותר באותו שבוע. מושל מחוז חומס טלאל בראזי גינה את הפעולה האמריקאית וטען כי כתוצאה ממנה ישם הרוגים בבסיס שהותקף.

המטרה של התקיפה הייתה הבסיס ממנו המריאו המטוסים הסוריים שביצעו את המתקפה הכימית באידליב. הבסיס ממוקם באזור שריעת שבמערב המדינה. הטילים, טילי שיוט מסוג "טומהוק", נורו משתי משחתות בים התיכון. כוחות סורים אמרו כי ישנם הרוגים במתקפה. גורמים בצבא ארה"ב טענו כי אינדיקציות מראות כי התקיפה פוגעת ביכולת של צבא אסד לבצע מתקפות כימיות. גורמים אמריקאיים אמרו לאחר התקיפה כי מדובר ב"אירוע חד-פעמי" שהושלם. 

בתוך כך, המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח כי 42 בני אדם נהרגו אתמול בתקיפה אווירית בעיר אל מיאדין שבמזרח סוריה, שנמצאת בשליטת ארגון המדינה האסלאמית, וככל הנראה בוצעה על ידי הקואליציה בראשות ארצות הברית. דובר של הקואליציה אמר כי תבדוק את הנושא.