השחקן והקומיקאי לשעבר, ביל קוסבי בן ה-79, שנאשם בביצוע אונס במספר נרחב של נשים שעבדו איתו במשך השנים, דחה היום (רביעי) את ההצהרה שהוציא דוברו בשבוע שעבר, לפיהן קוסבי מתכנן לצאת בקמפיין במספר ערים ברחבי ארצות הברית ויזהיר גברים צעירים איך להימנע מהאשמות על תקיפות מיניות.

"התעמולה הנוכחית המתנהלת בימים אלה לפיה אני מתכוון לנהל "קמפיין תקיפות מיניות" היא שקרית", כל מידע נוסף על התוכניות הפומביות שלי יינתנו בזמן המתאים לכך", אמר קוסבי בראיון לרשת ABC האמריקאית.
דוברו,  אנדרו ווייט, דווקא אישר בשבוע שעבר כי ייערך טור כלשהו ברחבי המדינה על ידי קוסבי. "זה לא יהיה "קמפיין תקיפות מיניות" כפי שפורסם באמצעי התקשורת, זה קמפיין להעלאת המודעות בהתייחסות האנשים".

 
ביל קוסבי ופרקליטו. צילום: AFP

לפני כשבוע וחצי, נפסל משפטו של הקומיקאי לשעבר ונקבע כי ייערך מחדש, לאחר שחבר המושבעים אמר כי הגיע למבוי סתום מאחר ולא הצליחו להגיע להחלטה פה אחד על ההאשמות כי הוא תקף מינית את אנדריאה קונסטנד ב-2004. כתוצאה מכך, השופט סטיבן כי משפטו של קוסבי, פסול וייפתח מחדש.
חבר המושבעים התדיין מעל ל-52 שעות, לפני שמסרו לשופט כי הם לא מצליחים להגיע להחלטה משותפת האם השחקן סימם ותקף מינית את קונסטנד, עובדת באוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה. עורכי דינו של קוסבי טענו כי הוא וקונסטנד היו נאהבים שקיימו מערכת יחסים מינית ששניהם הסכימו עליה.