לא נשקפת סכנה למהגרים מאריתריאה המוחזרים לארצם – כך פסק בית הדין האירופי לזכויות אדם. לפי פסק הדין שניתן בשבוע שעבר אפשר להחזיר לארצו אזרח אריתריאי שבקשת המקלט שלו בשווייץ נדחתה, מכיוון שלא נשקפת לו סכנה בארצו. המשמעות היא כי באופן עקרוני אין מניעה להחזיר לארצם גם מהגרים אריתריאים שהסתננו לישראל.
בית הדין קבע כי "אם האזרח יועבר לארצו, הוא לא יהיה בסכנה כתוצאה מהמצב הכללי של זכויות האדם בארצו. יתרה מכך, לא היה בסיס ממשי להאמין כי הנסיבות האישיות שלו יחשפו אותו לסכנה ממשית או ליחס לא אנושי או משפיל אם יועבר לארצו".
עמותת העיר העברית בראשות מאי גולן פועלת להחזרת המסתננים האריתריאים לארצם. נוסף על ההפגנות והדו"חות שחיברה העמותה, היא דאגה לכך ששגריר אריתריאה בישראל יגיש מסמך רשמי שבו הוא אומר שהוא מוכן לקבל את כל האריתריאים שיחזרו לארצם ואף לערוב לביטחונם האישי. 

בעקבות פסק הדין בשווייץ אמרה גולן: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תפסיק לטמון את ראשה בחול. שתבין שאין כבר שום מניעה להחזיר מהגרים אריתריאים שהסתננו לישראל חזרה למולדתם ותגאל את תושבי דרום תל אביב ושכונות בערים רבות נוספות מהייסורים הקשים והארוכים שכפתה עליהם במחדליה. כעת, אם ממשלת ישראל רוצה לפעול בנושא, היא יכולה, שום דבר לא מונע בעדה".