ממשל טראמפ פרסם הלילה (חמישי) את הקריטריונים לבקשת ויזה לשש מדינות מוסלמיות שאזרחיה מבקשים להיכנס לארצות הברית, כאשר המדינה תדרוש ממבקשי הויזה ומכל הפליטים להצהיר על קרוב משפחה או קשר עסקי לארצות הברית. הנהלים החדשים פורסמו לאחר שבית המשפט העליון אישר את מרבית סעיפי צו ההגירה הנשיאותי של דונלד טראמפ.
ההנחיות החדשות ששוגרו לקונסוליות האמריקאיות ברחבי העולם, אומרות כי הבקשות לוויזה חייבות לכלול קשר להורה, ילד, או לבעל ואישה של אחד הילדים החיים בארצות הברית. כמו כן, בהודעה נכתב כי סבים וסבתות, נכדים, דודים, אחיינים, בני דודים או גיסים לא ייחשבו בעיני הרשויות במדינה כקרובי משפחה שיעזרו לקבלת הויזה.

בתוך כך, ארצות הברית חשפה הלילה את אמצעי האבטחה החדשים שיינקטו בטיסות המגיעות לתחומה וככל הנראה יבטלו את האיסור שהוכרז בחודש מרץ השנה, על עלייה עם לפטופ ומכשירים אלקטרוניים נוספים לתא הנוסעים.

האמצעים החדשים ייכנסו לתוקפם בתוך שלושה שבועות וצפויים לעכב משמעותית את זמן הבידוק והסינון של הנוסעים בשדות התעופה. הנהלים ישפיעו על כ-325,000 נוסעים של חברות התעופה השונות, באלפיים טיסות יומיות היוצאות מ-105 מדינות.
 

⁠⁠⁠⁠