"הגיע הקץ על המדינה האסלאמית", כך הכריז היום (חמישי) ראש ממשלת עיראק, חיידר אל עבאדי, לאחר שכוחות צבא עיראק שחררו את העיר העתיקה של מוסול וכבשו את המסגד העתיק בעיר, שנהרס על ידי לוחמי דאעש, ושבו הם הכריזו על הקמת הח'ליפות שלהם לפני שלוש שנים. 

"החזרה למסגד אל נורי מסמנת את קצו של שלטון השקר של דאעש", אמר אל עבאדי. לדבריו, הכוחות העיראקיים ימשיכו לצוד את לוחמי המדינה האסלאמית כדי "להרוג אותם ולעצור אותם, עד האחרון שבהם".
בשבוע השעבר פוצצו אנשי המדינה האסלאמית את המסגד ואת הצריח שלו ממננו התנופף הדגל השחור של דאעש בשלוש השנים האחרונות, על מנת שלא לתת לו ליפול לידי כוחות הקואליציה. 

מוקדם יותר היום הודיע צבא עיראק כי שחרר את העיר העתיקה של מוסול מידי דאעש. על פי הדיווח, האזורים ששוחררו הם סרג׳חאנה, מסגד א-נורי - בו הוכרז לפני מספר שנים על הקמת הח'ליפות ואל-חדבאא שהיו בשליטת דאעש. עוד נמסר, כי אין ביכולתם של לוחמי המדינה האסלאמית שנשארו באזור, להוציא לפועל מתקפות על מוסול, גם לא בעזרת מכוניות תופת.
 
סוכנות הידיעות העיראקית דיווחה כי "במסגרת מבצע "באים ינוא" הצליחו הכוחות המיוחדים בראשות גנרל עבד אל אמיר, להשיג שליטה מלאה על שלושת האזורים, אולם הכוחות המיוחדים למלחמה בטרור ממשיכים להתקדם על מנת להשיג שליטה באזורים אחרים במוסול".
 
בשבוע שעבר פוצצו אנשי המדינה האסלאמית את המסגד ואת הצריח שלו ממננו התנופף הדגל השחור של דאעש בשלוש השנים האחרונות, על מנת שלא לתת לו ליפול לידי כוחות הקואליציה. 

מכה לדאעש גם בסוריה

בתוך כך, מפלה לארגון המדינה האסלאמית גם בסוריה. כוחות בגיבוי ארצות הברית השלימו היום את כיתור העיר א-ראקה,בירת הארגון במדינה. על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, הכוחות סגרו את הדרך היחידה של אנשי דאעש החוצה מן העיר.
 
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF), בעלת ברית של הלוחמים הכורדים, שפתחה במתקפה על העיר בחודש שעבר, אמרה מוקדם יותר כי הם על סף ניתוק היציאה האחרונה של דאעש מהעיר.