על רקע המשבר בין מדינות המפרץ הערביות לקטאר, ובמקביל לדיווחים על ניסיונות לחידוש המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, רמז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, כי ישנה התקדמות ביחס לפתרון קונפליקטים באזור, כשציין כי "שוחחתי עם מלך סעודיה על שלום במזרח התיכון, דברים מעניינים מתרחשים". 



כזכור, במהלך חודש מאי ביקר מנהיג העולם החופשי במזרח התיכון, כשבין היתר הגיע לסעודיה ולישראל. בביקורו במפרץ נפגש עם מלך סעודיה סלמן, תוך שהוא מנצל את המפגש כדי לפנות למנהיגים הערבים, באומרו כי "התחיל פרק חדש של שיתוף פעולה לקראת שלום במזה"ת". כמו כן, באופן דומה הוא טען כי הוא "עובד קשה למען השגת שלום במזרח התיכון" כשנפגש עם מלך ירדן עבדאללה באפריל, ואף טען באוזני יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, לדבריו, כי הוא "יילך עד הסוף עם עניין השלום". 



המשבר בין מדינות המפרץ פרץ לאחר שסעודיה, מצרים, איחוד האמירויות ואחרות החליטו לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר בטענה שזו מממנת ארגוני טרור הפועלים בשטחם.



הלילה החליטו מדינות המפרץ להאריך את המועד למילוי דרישותיהן מהנסיכות ב-48 שעות, זאת בעקבות בקשתה של כוויית, כך דווח ברשת הסעודית אל-ערביה.



אמש היה אמור להסתיים האולטימטום שהציבו ארבע המדינות הערביות המחרימות את נסיכות קטאר במפרץ הפרסי, בראשות ערב הסעודית, במסגרתו דרשו ממנה להפחית את הייצוג הדיפלומטי שלה באיראן, לסגור את הבסיסים הצבאיים של טורקיה, להפסיק לממן ארגוני טרור, לסגור את ערוץ “אל־ג’זירה” וכמה כלי תקשורת המזוהים עמו, בהם עיתון “אל־ערבי אל־ג’דיד”, ועוד.