סוכנות החלל האמריקאית נאס"א מכינה תוכנית שמטרתה להסיט אסטרואיד שעתיד להיות בקרבת כדור הארץ ממסלולו ובכך להגן עליו מפגיעה אפשרית, כך על פי הפרסום של סוכנות החלל. עוד דווח בפרסום, כי החללית המיועדת לביצוע המשימה נמצאת כעת בתהליכי תכנון, שעל פיו היא צפויה לפגוע באסטרואיד ולהזיז אותו למסלול טיסה שונה.
הניסוי עצמו של המערכת צפוי להיארך בעוד כחמש שנים באוקטובר 2022, אז יתקרב לכדור הארץ האסטרואיד המכונה "דידימוס", הבנוי משני גופים נפרדים, האחד של 780 מטרים והשני של 160 מטרים, שלא מהווה איום ישיר כלשהו על כדור הארץ. סוכנות החלל צפויה לשגר לעברו חללית בגודל של מקרר, וכאשר השניים ייגעו אחד בשני,  החללית של נאס"א צריכה, על פי התכנון, לגרום למהירותו של האסטרואיד להשתנות במעט, כך שהוא יוסט ממסלולו. 


בסיום הניסוי, מדעני נאס"א יחליטו כיצד להתקדם עם התוכנית ויבחנו האם היא אכן תוכן להגן על כדור הארץ במקרה הצורך. "זו תהיה המשימה הראשונה של נאס"א שתדגים טכניקת השפעה קינטית שאמורה לפגוע באסטרואיד ולשנות את מסלולו המתוכנן על מנת להגן על כדור הארץ מפגיעה עתידית, מדובר בצעד שמוביל לניסוי היסטורי שיבוצע על אסטרואיד קטן שלא מאיים על כדור הארץ", אמרה לינדלי ג'ונסון, בכירה בסוכנות החלל האמריקאית.

"אסטרואיד המחולק לשניים הוא אידיאלי לניסוי", אמר טום סטטלר, מדען בנאס"א, "הדבר יקל עלינו לראות תוצאות מהפגיעה הצפויה", הוסיף.