קוריאה הצפונית השיקה הבוקר (שלישי) טיל בליסטי חדש לטווח ארוך, שאותו שיגרה משדה התעופה פנגיון, הממוקם בשטחה המערבי של המדינה. לפי גורמי ביטחון בארצות הברית, שיגור הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שנפל בשטח הים של יפן לאחר שעבר מרחק של 930 קילומטר מרגע שנורה. בפיונגיאנג אישרו את הדיווחים כשהודיעו כי המדינה שיגרה בהצלחה טיל בליסטי בין יבשתי בהצלחה, זאת בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און. מדובר "בטיל שיכול להגיע עד אלסקה", אמר שר ההגנה היפני.


"לפי ההערכה, שיגור הטילים מקוריאה הצפונית לא מהווה איום על צפון אמריקה", נאמר בהודעה של פיקוד הגנת החלל הצפון אמריקאי. הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ התייחס לשיגור בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו מספר שעות לאחר השיגור, בו כתב כי "קשה להאמין שקוריאה הדרומית ויפן ישלימו עם פעולות כמו אלו לאורך זמן". הוא הוסיף כי "אולי סין תבצע צעד משמעותי ותסיים את השטות הזו אחת ולתמיד". מהבית הלבן לא נמסרה תגובה רשמית מיידית לאחר שיגור הטיל.

כזכור, כזכור, רק לפני כחודש וחצי קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל סקאד, שלאחריו איים קים ג'ונג און "להרוס את חלומן של מדינות המערב ולהפוך לשליט המרחב האווירי". 

קים ג'ונג און. ממשיך לבצע ניסויים בטילים בליסטיים. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. ממשיך לבצע ניסויים בטילים בליסטיים. צילום: רויטרס


על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שוגר טיל סקאד למרחק של 450 ק"מ ושהה באוויר כשש דקות. מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תודרך על השיגור. בנוסף, ממשלת קוריאה הדרומית התכנסה לדיון חירום לאחר השיגור.

לפני כשבועיים, לעומת זאת, זיהו לווייני ריגול אמריקאים פעילות חדשה, לראשונה מזה שבועות, באתר גרעיני תת-קרקעי בקוריאה הצפונית , כך דווח ברשת CNN האמריקאית. עוד נאמר, כי על פי שני בכירים אמריקאים שהביאו את המידע לא ניתן לדעת האם הדבר יוביל לניסוי גרעיני שישי של המדינה המסוגרת, אך יש בהחלט חשש סביר שכך הדבר.