קוריאה הצפונית פרסמה סרטון מתעד את שיגור הטיל הבליסטי הבין יבשתי שנוסה אתמול בהצלחה. הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שנפל בשטח הים של יפן. בפיונגיאנג אישרו את הדיווחים כשהודיעו כי המדינה שיגרה בהצלחה טיל בליסטי בין יבשתי בהצלחה, זאת בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און. מדובר "בטיל שיכול להגיע עד אלסקה", אמר שר ההגנה היפני.


הלילה הודיע משטרו של קים ג'ונג און, כי הטיל ששוגר מסוגל לשאת ראש נפץ גדול, מה שגרם לוושינגטון לקרוא לעולם לפעול נגד המדינה המבודדת. 
בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, KCNA, דווח כי המנהיג קים אמר שהניסוי משלים את היכולות האסטרטגיות של הנשק שלה, שכוללות כעץ פצצות אטום ומימן וטילים בליסטיים בין-יבשתיים. 

הלילה ביצעו ארצות הברית וקוריאה הדרומית תרגיל טילים גדול, בתגובה לניסוי הצפוני. "יחד עם קוריאה הדרומית, ערכנו תרגיל משולב על מנת להראות את יכולת הירי המדוייק שלנו", אמרה דוברת הפנטגון, דנה ווייט, בהצהרה. מצבא ארצות הברית נמסר כי התרגיל בוצע בתגובה לפעולות "הפוגעות ביציבות והלא חוקיות" של פיוניאנג".
 
מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אמר כי הניסוי, שבוצע ערב יום העצמאות של ארצות הברית, מייצג "הסלמה חדשה באיום מפיונגיאנג" על ארצות הברית ובעלות בריתה, ונשבע לנקוט צעדים משמעותיים יותר נגדה. 

עם זאת, הדרישה האמריקאית לפעולה כלל עולמית נגד קוריאה הצפונית, נתקלה אתמול במכשול. רוסיה וסין הסכימו על עמדה משותפת שנועדה להפחית את המתיחות סביב המדינה המבודדת, לאור תוכנית הטילים ותוכנית הגרעין שלה. משרד החוץ במוסקבה אמר כי שתי המעצמות רוצות שארצות הברית תעצור את פריסת המערכת להגנה מפני טילים בקוריאה הדרומית. 
 
עוד נאמר בהצהרה הרוסית, ש"רוסיה וסין מסכימות שיש צורך להקפיא בו זמנית את תוכניות ההתחמשות של פיוניאנג ואת התרגילים הצבאיים הגדולים של וושינגטון וסיאול". ההצהרה פורסמה לאחר מפגש בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למקבילו הסיני, שי ג'ינגפינג, בקרמלין.