בישיבה מיוחדת שהתקיימה הלילה (חמישי) מועצת הביטחון של האו"ם, ביקרה שגרירת ארה"ב לארגון, ניקי היילי, את התנהלותה של קוריאה הצפונית, וזאת לאחר ניסוי הטילים שביצעה לפני כיומיים, והזהירה אותה כי אם תמשיך בהתגרויותיה ארצות הברית תיאלץ להשתמש בכוח כדי להגן על עצמה או על בעלות בריתה באזור, קוריאה הדרומית ויפן. "האפשרות הדיפלומטית נסגרת", אמרה היילי והזהירה כי "אחת היכולות שלנו היא כוחנו הצבאי. אנחנו נשתמש בו אם נאלץ, אך מעדיפים שלא להגיע לשם". את המסר הפנתה היילי לסין, בעלת בריתה של פיוניאנג.



היילי הוסיפה כי בכוונת ארה"ב להגיש הצעות חדשות לסנקציות על המשטר המבודד ביקרה את סין ורוסיה, והזהירה כי אם סן לא ישתפו פעולה עם הסנקציות, ארה"ב תיאלץ לפעול לבדה. "הקהילה הבינלאומית יכולה לעצור את זרימת הכסף למשטר הצפון קוריאני, לעצור את הנפט לצבא שלו ואת תוכנית הנשק של פיוניאנג", והוסיפה כי "אנחנו יכולים להגביר את ההגבלות האוויריות והיומיות על קוריאה הצפונית ולהטיל אחריות אישית על בכירים במדינה".



 




בסין קראו לצדדים לשמור על איפוק

גם שגריר סין באו"ם, ליו ג'יאי, ביקר את קוריאה הצפונית וקרא לפעולותיה "הפרה מובהקת ולא מקובלת של החלטת האו"ם" אך קרא לשמור על איפוק. "אנו קוראים לכל הצדדים לשמור על איפוק, להימנע מצעדים פרובוקטיביים ורטוריקה משלהבת. צריך לעבוד יחד כדי לפרק את המתח באזור", אמר. 

במקביל לכך, שר ההגנה האמריקאי, הגנרל ג'יימס מאטיס, דיבר על מקבילו היפני והביע בפניו את המחוייבות האמריקאית העזה לביטחון בעלת בריתה העיקרית במזרח אסיה.

טיל חדש - שמסוגל להגיע לאלסקה

כזכור, הדיון באו"ם נקבע לאחר שהמדינה המבודדת בעולם ביצעה ניסוי בטיל בליסטי חדש לטווח ארוך, שאותו שיגרה משדה התעופה פנגיון, הממוקם בשטחה המערבי של המדינה, שעל פי ההערכות מסוגל להגיע עד אלסקה. בפיונגיאנג הודיעו כי מדובר בשיגור מוצלח של טיל בליסטי בין יבשתי שנעשה בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און.

מלבד זאת, ממשלתו של ג'ונג און הודיעה כי הטיל ששוגר מסוגל לשאת ראש נפץ גדול, מה שגרם לוושינגטון לקרוא לעולם לפעול נגדה. בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, KCNA, דווח כי המנהיג אף אמר שהניסוי משלים את היכולות האסטרטגיות של הנשק שלה, שכוללות כעץ פצצות אטום ומימן וטילים בליסטיים בין-יבשתיים. לצד ההצהרה, פורסם סרטון של הניסוי במדינה.

לפי גורמי ביטחון בארצות הברית, שיגור הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שנפל בשטח הים של יפן לאחר שעבר מרחק של 930 קילומטר מרגע שנורה. "לפי ההערכה, שיגור הטילים מקוריאה הצפונית לא מהווה איום על צפון אמריקה", נאמר בהודעה של פיקוד הגנת החלל הצפון אמריקאי.