רוסיה בלמה היום (חמישי) החלטה של מועצת הביטחון לגנות את קוריאה הצפונית בגלל הניסוי בטיל הבליסטי הבין-יבשתי, כך אמרו מקורות דיפלומטיים באו"ם. במוסקבה טענו כי השיגור בכלל היה של טיל לטווח בינוני ואילו סין לא זיהתה אותו, אולם בפיונגיאנג טענו כי מדובר בטיל בין-יבשתי וארצות הברית אמרה שזה ככל הנראה נכון. 

מהמשלחת הרוסית לאו"ם נמסר כי "אנחנו לא יכולים לאשר שמדובר בטיל בין יבשתי, לכן אנחנו לא יכולים להסכים לסיווגו ככזה בשם כל המועצה מאחר ואין הסכמה על כך". 
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא הערב דברים בוורשה שבפולין, במסגרת ביקורו באירופה במהלכו ייקח חלק בוועדת ה-G20 וישוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "השאלה המרכזית של זמננו היא האם למערב יש את כוח הרצון לשרוד", אמר טראמפ, כשהוא מתייחס בעיקר לאיומים מקוריאה הצפונית. 

"קוריאה הצפונית היא איום, ואנחנו נתעמת איתו בצורה חזקה מאוד", אמר טראמפ על רקע שיגור הטיל הבין-יבשתי החדש ששיגרה פיונגיאנג השבוע, טיל שייתכן כי יכול להגיע לארה"ב היבשתית. "אנחנו מתכננים דברים קשים. הם מתנהגים בצורה מאוד מאוד מסוכנת ומשהו יצטרך לקרות", אמר הנשיא, שלא פירט דרכי פעולה ספציפיות או "קו אדום". 
ארצות הברית אמרה ביום רביעי כי היא מוכנה להשתמש בכוח כדי לעצור את תוכנית הטילים המתקדמת של המדינה, מה שגרם לסין לקרוא לצדדים לרסן את עצמם מחשש להסלמה. בפגישה בגרמניה אמר נשיא סין שי ג'ינפינג כי הוא תומך בניסיונות הידברות מחודשים שמנסה קוריאה הדרומית כדרך לפתרון, אך טראמפ ממשיך ונוקט ברטוריקה קשה נגד משטרו של קים ג'ונג און, שמסתמן כאתגר הגדול ביותר למדיניות החוץ שלו. 

מחר צפויים הנשיאים פוטין וטראמפ להיפגש לראשונה מאז כניסתו של האחרון לתפקידו, בכינוס מנהיגי מדינות ה-G20 בהמבורג, גרמניה. הם אמורים לדון במשבר בחצי האי הקוריאני. שיחה בין השני האישים תתקיים על רקע הביקורת החריפה שהשמיע היום טראמפ נגד הקרמלין, לפיה רוסיה מעודדת חוסר יציבות בעולם. "אנחנו קוראים לרוסיה לחדול מפעילותה שמעודדת חוסר יציבות באוקראינה ובמקומות אחרים ואת תמיכתה  במשטרים עוינים, כול סוריה ואיראן", אמר טראמפ. "במקום זאת, אנחנו קוראים לה להצטרף לקהילת האומות האחראיות במלחמתנו נגד אויבים משותפים ובהגנה על האנושות כולה".