מחאת ענק לקראת ועידת ה-G-20 בהשתתפות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: אלפי מפגינים הגיעו להמבורג ונקלעו לעימותים עם המשטרה המקומית. חלק מהמפגינים, המוחים תחת הכותרת "ברוכים הבאים לגיהנום", יידו חפצים לעבר שוטרים, שהגיבו בירי גז מדמיע ואמצעים לפינוי מפגינים. לא נרשמו פצועים באורח משמעותי. כ-100 אלף פעילים פוליטיים מכל רחבי גרמניה ומחוצה לה צפויים להגיע למקום עם התכנסות הוועידה מחר, ולפחות עשרים אלף שוטרים נפרסו באזור. 
המחאה, שאורגנה בין היתר על ידי קבוצות אנרכיסטיות המתנגדות לגלובליזציה, קוראת  להגנות על הסביבה, התנגדות ללאומיות אתנית והתנגדות לסחר חופשי. ראוי לציין כי הפגנות שכאלו קורות לעיתים מול אירועים של ארגונים בינלאומיים כאלו, אך הפעם מדובר בהפגנה גדולה במיוחד – כשתופס בה מקום מיוחד "הכוכב" החדש של הפוליטיקה העולמית, דונלד טראמפ. המפגינים מתמקדים בתפישת ה"אמריקה קודם כל" של הנשיא החדש, ומחאתם נגדו הביאה רוח גבית נרחבת למפגינים. 
מחר תתכנס הוועדה עצמה, כשעיקר תשומת הלב צפויה להימשך לנשיא האמריקאי ולאופן בו יפעל מול האיום של קוריאה הצפונית, שממשיכה לפתח במרץ את תוכנית הטילים הבין-יבשתיים שלה, ולפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 


צילום: AFP


צילום: AFP