דוחות של המודיעין הגרמני שפורסמו בחודשים יוני ויולי, חושפים את המשך הצטיידותו של המשטר האיראני בנשק גרעיני ובטכנולוגיות טילים, זאת בניגוד לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על טהרן ולתקנות האו"ם בנושא. עוד עולה מהדוחות כי ברפובליקה האסלאמית מרגלים אחר מוסדות יהודיים וישראליים.
גורמי המודיעין טוענים כי "אין עדות לפעילות גרעינית של איראן ב-2016". סוכנות המודיעין הפדרלית הגרמנית הצהירה בדוח שפורסם בתחילת השבוע כי "מדינת ישראל, נציגה ותומכיה, וגם אנשי הקהילה היהודית - הם בין אויביה המוצהרים של איראן". לדבריהם, ההסכם בין איראן לבין מדינות העולם המערבי, שמטרתו היתה לפתור את הסכסוך הגרעיני לא שינה את המצב. לכן, ארגוני מודיעין איראנים ממשיכים לרגל אחרי מטרות יהודיות וישראליות בגרמניה.
בדוח התייחסו לתביעה שהוגשה נגד שלושה אזרחים גרמנים, שהפרו את החוק בכך שסיפקו לחברה איראנית 51 שסתומים מיוחדים, שבאמצעותם ניתן "לפתח פלוטוניום לשימוש בנשק גרעיני". הדבר קרה, לאחר שבהסכם שנחתם בין איראן למעצמות, היא התחייבה לפרק את מתקן המים הכבדים באראק.  בדוח המודיעין הוצהר כי "מדינות כמו איראן, פקיסטן וקוריאה הצפונית ממשיכות לפתח טכנולוגיה גרעינית, למרות סנקציות שונות ואמברגו שהוטלו עליהן". 

שיגור טיל שביצעה קוריאה הצפונית, ארכיון. צילום: רויטרס


על פי הדוח של באדן וירטמברג, גורמים איראנים חיפשו "מוצרית ואנשים בעלי הידע לייצור ופיתוח של כלי נשק להשמדה המונית וטכנולוגיות של פיתוח טילים". בדוח המלא, המכיל 181 עמודים, מזכירים את פעולות הסייבר האיראניות, פעולות הריגול, הטרור ופיתוח כלי נשק להשמדה המונית - 49 פעמים. 
דוגמא מובהקת לאסטרטגיה שבה נוקטת איראן בכדי להתגבר על הסנקציות שהוטלו עליה, היתה בהיעזרות בחברה סינית. על פי הדיווחים, חברת ייבוא וייצוא סינית יצרה קשר עם חברה בדרום גרמניה המוכרת "מכונות לייצור מתכות מורכבות". מהדוח המודיעיני עולה כי הטכנולוגיה המדוברת תסייע לפיתוח טילים בפיסטיים איראנים.
משרד הכלכלה והייצוא הגרמני הטיל קנס על החברה המקומית ואנשי המודיעין הודיעו להם כי הסחורה המדוברת היתה מיועדת לשימוש איראני, באופן לא חוקי. לדברי אנשי המודיעין, המקרה המדובר מראה כי רכישה באמצעות מדינה שלישית היא אסטרטגיית רכישה אהובה על האיראנים.