ארצות הברית מביאה את חצי האי הקוריאני לנקודת האל חזור, כך מאשימה קוריאה הצפונית את ממשלו של דונלד טראמפ, בעקבות התרגיל הצבאי הגדול שערך עם קוריאה הדרומית. העיתון רודונג, בשליטת המשטר, האשים את וושינגטון ואת סיאול בהגברת המתיחות באזור כשכתב ש"ארצות הברית, עם ההתגרות הצבאית המסוכנת שלה, מסתכנת במלחמה גרעינית בחצי האי" ודימה את האזור כ"קופסת חומרי הבערה הגדולה בעולם".

הטענות של פיונגיאנג מתייחסות לתרגיל הצבאי שערכו צבאות ארצות הברית וקוריאה הצפונית בשבוע שעבר, בתגובה לשיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי על ידי השכנה מצפון. במהלך התרגיל, מפציצים אמריקאים טסו קרב לגבול בין שתי המדינות והטילו פצצות של 900 ק"ג. 
בקוריאה הצפונית תיארו את התרגיל כמהלך של מחרחרי מלחמה שמנסים להצית מלחמה גרעינית באזור. "טעות קטנה בשיקול הדעת יכולה מיידית להביא למלחמה גרעינית, שבאופן בלתי נמנע, תגרום למלחמת עולם נוספת".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בנאום בפולין ביום חמישי כי "קוריאה הצפונית היא איום, ואנחנו נתעמת איתו בצורה חזקה מאוד". לדבריו, "אנחנו מתכננים דברים קשים. הם מתנהגים בצורה מאוד מאוד מסוכנת ומשהו יצטרך לקרות", אמר הנשיא, שלא פירט דרכי פעולה ספציפיות או "קו אדום". 

עוד לפני כן, הזהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כי אם פיונגיאנג תמשיך בהתגרויותיה, ארצות הברית תיאלץ להשתמש בכוח כדי להגן על עצמה או על בעלות בריתה באזור, קוריאה הדרומית ויפן. "האפשרות הדיפלומטית נסגרת", אמרה היילי והזהירה כי "אחת היכולות שלנו היא כוחנו הצבאי. אנחנו נשתמש בו אם נאלץ, אך מעדיפים שלא להגיע לשם". את המסר הפנתה היילי לסין, בעלת בריתה של פיוניאנג.