בכירים בממשל האמריקאי טוענים כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצה למחשביו של כור גרעיני בארצות הברית, שאירעה בסוף חודש יוני, כך דיווח היום (ראשון) עיתון הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, הפורצים הצליחו לחדור למחשבים האחראים לניהול העסקי של הכור ושל חברות אנרגיה נוספות ולאסוף מהן ססמאאות כניסה, אך אין ראויות שהפריצה הצליחה לחדור למערכות המחשוב שאחראיות על תפעול ליבת הכור.

הפריצה, שאירעה כאמור בסוף חודש יוני, דווחה על ידי ה-FBI והמחלקה לביטחון לאומי, שטענו כי ניסיונות הפריצה בוצעו על ידי "שחקנים נחושים, בעלי כלים מתקדמים", ובכך, על פי הוושינגטון פוסט, רמזו כי הגורם לפריצה של גורמים חיצוניים, עם זאת, המשרד לביטחון לאומי וה-FBI לא האשימו באופן ישיר את רוסיה.  

טראמפ ופוטין דנו בהקמת יחידת סייבר משותפת נגד התערבויות בבחירות. צילום: רויטרס
טראמפ ופוטין דנו בהקמת יחידת סייבר משותפת נגד התערבויות בבחירות. צילום: רויטרס




פעילות מוגברת ביורשת של ה-FBI

על פי אותם הבכירים, ה-NSA האמריקאית זיהתה פעילות מוגברת בסוכנות ה-FBS הרוסית, שאחראית על פריצות מסוג אלה. כמו כן הם ציינו כי זאת הפעם הראשונה שהאקרים רוסים פרצו למערכות גרעין בארצות הברית, כמו כן ייתכן ומדובר בהכנה לתקיפות פוגעניות יותר. 
 

זהו לא ניסיון הפריצה היחיד למערכות מחשוב אמריקאיות בו מואשמת רוסיה. רק לפני יומיים, במהלך מפגש בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, הכחיש האחרון כי מדינתו התערבה בבחירות בארצות הברית בהן טראמפ זכה. על פי דבריו של פוטין, טראמפ שאל אותו מספר פעמים האם רוסיה התערבה בבחירות, אך הוא הכחיש וטראמפ קיבל את גרסתו.

בסיום הפגישה, השניים אף דנו בהקמת רשות סייבר משותפת, כך חשך הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. שתמנע "פריצה למערכות בחירות, ועוד הרבה דברים שליליים אחרים". לפי המשתמע, מדובר בגוף בינלאומי שיהיו שותפות לו שתי המדינות. יש לזכור כי ממשלת רוסיה מואשמת בידי גופי מודיעין שונים ברבות מהתערבויות הסייבר התוקפניות בעולם.