סרטון וידאו מזעזע שהופץ ברשת מראה ילד עיראקי פצוע וגווע ברעב שהתחבא במשך 20 ימים במרתף בעיר מוסול במהלך הלחימה העזה בין כוחות הקואליציה ללוחמי דאעש. בסרטון, הילד הכחוש נראה אומר לצוות הצילום: "כואב לי מאוד. אני לא יכול לזוז." הילד נראה חבוש סביב מותניו אך מידת פציעותיו אינה ידועה. אדם שסחב ילד קטן על גבו וליווה את הילד אמר: "הוא פצוע כבר 20 ימים." הסרטון מראה משפחות שהולכות דרך ההריסות בעיר, אשר הוכרזה אתמול כ"משוחררת" מדאעש.



דוברו של ראש ממשלת עיראק אמר כי "אל עבאדי הגיע בעצמו למוסול ובירך את הלוחמים האמיצים על גבורתם ואת העם העיראקי על הניצחון הגדול שלו".

לוחמי הצבא העיראקי עם דגל דאעש. (צילום:רויטרס)
לוחמי הצבא העיראקי עם דגל דאעש. (צילום:רויטרס)




 

על פי דובר הצבא העיראקי, הכוחות הנאמנים לשלטון בבגדאד, בהם יחידות צבא, משטרה ומיליציות מקומיות השתלטו על כיסי ההתנגדות האחרונים של ארגון המדינה האסלאמית בעיר בה הם החזיקו שלוש שנים, בהם העיר העתיקה וניקו את העיר שנחשבה לבירת הארגון והמקום בו מנהיג הארגון, אבו באכר אל בגדאדי, הכריז על עצמו כח'ליף.

בקרבות הראשונים במהלך המבצע, שנמשך כתשעה חודשים, שטפו כוחות המשטר את האזורים שסביב העיר ואת חלקה המזרחי וזאת למרות התנגדות ארגון הטרור, שכללה מכוניות תופת, מחבלים מתאבדים, שימוש ברחפנים ממולכדים וטילי נ"ט, אך עם התקדמות הצבא לעבר נהר הפרת שחוצה את העיר, הפכו הקרבות לקשים יותר, כאשר הבנייה הצפופה גורמת לאבדות ולשינוי טקטי - מהתקדמות למצור על אזורים שבשליטת דאעש, מצור שנמשך במשך חודשים רבים, וכלל התקפות והתקפות נגד מצד הצדדים ובעיקר סבל רב לאוכלוסייה שנלכדה בין הכוחות הלוחמים. אזרחים רבים שניסו לברוח מהאזורים שבשליטת דאעש נטבחו על ידי הארגון האכזרי.
 
גם מצידו של ארגון הטרור נראה כי ההבנה שהקרב על מוסול נמצא לקראת סיום. סוכנות הידיעות "עמק", שמפעיל הארגון דיווחה כי לוחמי הארגון הנצורים בעיר העתיקה "מוכנים להילחם עד טיפת דמם האחרונה", ואף כי הם מקיימים השבעה משותפת לעשות כך. ההצהרה הזו באה בהמשך לפעולות נוספות שנקט הארגון כדי לפגוע בהישג של צבא עיראק, בהן הריסת המסגד העתיק בעיר, מסגד א-נורי, שנבנה במאה ה-12. במהלך הקרב נהרגו ההערכות האמריקאיות במהלך הקרבות נהרגו כ-800 לוחמי קואליציה, רובם עיראקים, אל מול כ-2,000 לוחמי דאעש, כמו כן מוערך כי יותר מ-10,000 אזרחים נהרגו או נפצעו במהלך הקרבות בעיר וכי יותר מחצי מיליון בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם.