הנשיא דונלד טראמפ חזר בו מהרעיון להקים צוות עבודה משותף עם רוסיה להגנת סייבר לאחר שההצעה שלו עוררה ביקורת נוקבת בארה"ב, לנוכח הראיות המודיעיניות על ההתערבות הרוסית במערכת הבחירות לנשיאות. בציוץ שפרסם שלשום בלילה, טען טראמפ כי "העובדה שהנשיא פוטין ואני שוחחו על יחידה לאבטחת סייבר לא אומרת שאני חושב שזה יכול לקרות". הוא הוסיף כי "זה לא יכול לקרות – אבל הפסקת אש יכולה, וזה גם קרה!", בהתייחסו להפסקת האש בדרום סוריה, שנכנסה לתוקף לאחר סיכום בינו לבין עמיתו הרוסי.



הציוץ התפרסם פחות מיממה לאחר שטראמפ בעצמו הצהיר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ופוטין שוחחו על הקמת "יחידה בלתי חדירה לאבטחת סייבר כדי שאפשר יהיה להגן מפני חדירות לבחירות".



הדברים עוררו גינויים ולעג מכל הקשת הפוליטית. חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף הצהיר כי "אם זו ההגנה הכי טובה על הבחירות אצלנו, אז אולי פשוט נשלח למוסקבה את הקלפיות", בעוד הסנטור הרפובליקני מרקו רוביו השווה זאת ל"שותפות עם אסד בהקמת יחידה לכלי נשק כימיים". הסנטור הרפובליקני לינדזי גרהם אמר כי "זה די קרוב לרעיון המטומטם ביותר ששמעתי אי פעם".



"הרעיון המטומטם ששמעתי". לינדזי גרהם, צילום: רויטרס
"הרעיון המטומטם ששמעתי". לינדזי גרהם, צילום: רויטרס



טראמפ ג'וניור מסתבך





בתוך כך, "וושינגטון פוסט" דיווח כי רוב גולדסטון, מפיק מוזיקלי ידוע שבעבר ייצג אמנים מובילים כמו מייקל ג'קסון ובי.בי קינג, הוא שארגן את הפגישה של דונלד טראמפ ג'וניור, ג'ארד קושנר ופול מנפורט עם עורכת הדין הרוסייה נטליה וסלניצקאיה, אשר ידועה כבעלת קשרים לקרמלין. בנו של הנשיא טען כי הסכים לפגישה שהתקיימה ביוני אשתקד לאחר שהובטח לו שיקבל חומרים שיפגעו בהילרי קלינטון.



לפי הדיווח, גולדסטון ארגן את הפגישה לבקשתו של לקוח רוסי בלתי מזוהה. ואולם, "וושינגטון פוסט" ציין כי גולדסטון מקורב לאראס אגלרוב, מיליארדר רוסי בעל קשרים למשפחת טראמפ, שהעניק חסות לתחרות מיס יוניברס במוסקבה בשנת 2013 ואשר יחד עם בנו אמין התחייב לבנות מגדל של טראמפ ברוסיה. טראמפ אף הופיע בקליפ של הבן, זמר פופ מוכר ברוסיה.



בעניין נוסף, האתר הפוליטי "דה היל" דיווח כי יותר ממחצית מהמזכרים, שמנהל הבולשת המודח ג'יימס קומי כתב בעקבות פגישותיו עם הנשיא טראמפ לגבי החקירה על מעורבות רוסיה, כללו מידע מסווג. זאת, אף שבמהלך השימוע בסנאט בחודש שעבר, טען קומי כי המזכרים היו אישיים ובלתי מסווגים וכי הוא אף העביר אחד מהם לחבר כדי שידאג להדליף אותו לתקשורת.



לפי הדיווח, אשר הסתמך על גורמים שמעורים בפרטים, לא פחות משבעה מהמזכרים של קומי הגיעו לידי אנשי הקונגרס בימים האחרונים. בבולשת הפדרלית טענו כי מדובר במסמכים ממשלתיים, וארבעה מהם סומנו כמסמכים שכוללים מידע "סודי" או "מסווג". מדיניות הבולשת אוסרת על עובדיה לשחרר מידע מסווג לגבי חקירות או מבצעים רגישים ללא היתר כתוב, וכל המסמכים שנוצרו בזמן הפעילות הרשמית חייבים להיחשב רכוש ממשלתי.