רשות התעופה האמריקאית פרסמה היום (שלישי) כי תאונה אווירית במימדים עצומים נמנעה ביום שישי האחרון בסן פרנסיסקו, ובעקבותיה מתקיימת חקירה ברשויות האמריקניות. בשל טעות של טייס מחברת "אייר קנדה", טיסה לא השתלבה במסלול שבו היתה אמורה לנחות. בעקבות האירוע וגרם לבהלה בשדה התעופה. פקח טיסה עירני מנע אסון חסר תקדים, ואותת לטייס לשוב למסלול, שכן באותו הזמן היו במקום ארבעה מטוסים שעמדו להמריא.



בהצהרה הרשמית של רשות התעופה האמריקאית נמסר כי "המטוס התועה חזר על עקבותיו, ביצע פנייה ושב למסלול המיועד במקור לנחיתה, וכך נמנע אסון תעופה במימדים חסרי תקדים".



חוקרי הרשות חוקרים את נסיבות האירוע שבו טייס מחברת אייר קנדה כמעט התנגש בארבעה מטוסים. "אם זה אכן נכון, ייתכן שהיינו קרובים מאוד להתרחשות אסון התעופה הגדול בהיסטוריה", אמר מנכ"ל לשעבר של חברת יונייטד איירליינס, "זה בוודאי היה נורא לראות מטוס איירבוס מתנגש בארבעה מטוסי נוסעים גדולים מלאים בדלק ובנוסעים".



בחברת אייר קנדה מסרו כי בעת האירוע היו על המטוס 135 נוסעים וחמישה אנשי צוות. "אנחנו עדיין חוקרים את הנסיבות ולכן אין לנו מה להוסיף בנושא", אמר דובר החברה. בשדה התעופה של סן פרנסיסקו סירבו להגיב לאירוע.