מלך ספרד פליפה השישי ורעייתו לטיסיה החלו אתמול ביקור ממלכתי בבריטניה, אולם תשומת הלב הופנתה לעבר המלך הקודם, חואן קרלוס, אחרי שספר חדש טוען כי הוא מכור למין וקיים יחסים עם אלפי נשים, גם אחרי שנישא לרעייתו סופיה לפני 55 שנה. 
 
ה"טיימס" הבריטי דיווח כי בספר "חואן קרלוס הראשון: המלך עם 5,000 מאהבות", שייצא לאור בספטמבר הקרוב, טוען המחבר אמדאו מרטינז אינגלס כי נערות השעשועים היפות ביותר והנציגות המרשימות ביותר של המעמד הספרדי העליון עברו במיטתו של המלך לשעבר.

לטענת אינגלס, יש לו דיווחים של מרגלים בתקופת שלטונו של הרודן פרנציסקו פרנקו שבהם נטען כי חואן קרלוס קיים יחסים מיניים עם 332 נשים בעת שהיה באקדמיה הצבאית.
 

חואן קרלוס נישא לרעייתו סופיה בשנת 1962, וכעבור 13 שנה הפך למלך ספרד עם תום שלטונו של פרנקו. לפי הכתוב בספר, שנה לאחר מכן תפסה אותו המלכה עם שחקנית ובעקבות זאת בני הזוג המלכותי נפרדו באופן בלתי רשמי אף שהם המשיכו להופיע יחד. 
 
אינגלס גרס כי לחואן קרלוס היו אלפי מאהבות בין 1976 ל־1994. עם זאת, יש להתייחס אל הטענות שמופיעות בספר בעירבון מוגבל. אינגלס היה קולונל בצבא הספרדי עד שסולק בשנת 1990 בשל הופעות בלתי מורשות בתקשורת.