שלוש שנים לפני פלישת גרמניה לפולין ב-1939, הורה אדולף היטלר על בניית אתר התיירות הגדול בעולם, הממוקם על חוף הים באי רוגן, כך לפי האינדפנדנט הבריטי. האתר, שלו הנאצים העניקו את השם "פרורה", אמור היה להכיל כ-20,000 נופשים, ומטרתו הייתה לנחם את הפועל הגרמני העייף, שעבד במפעל ללא הפוגה.



לדברי ההיסטוריון ומדריך התיירים רוג'ר מורהאוס, הוא נועד לשמש גם כ"גזר" ל"מקל" של הגסטאפו - מחווה מרגיעה שתביא את העם הגרמני לצדו של היטלר. ואולם, אז החלה מלחמת העולם השנייה ובניית פרורה נעצרה, עד עכשיו.



"ב-1936 הייתה גרמניה עדיין שקועה במושג 'הקהילה העממית', כאשר התחושה הייתה שהגרמנים עומדים מאוחדים, לא משנה מה. כאשר מדינת המשטרה הנאצית הייתה בפיתוח, החזון הגרמני המקיף היה מלא תקווה", אמר מורהאוס.



היטלר. תכנן להקים אתר נופש ענק לטובת העובדים הגרמנים. צילום: GETTY IMAGES
היטלר. תכנן להקים אתר נופש ענק לטובת העובדים הגרמנים. צילום: GETTY IMAGES



עם זאת, כאשר החל הרייך השלישי את צעדתו ההרסנית דרך אירופה חזרו הפועלים למפעליה ופרורה הוזנחה, מה שהביא בפועל לסיומו של החלום הנאצי להקמת האתר.



בשנת 2013 החליטה חברת הנדל"ן הגרמנית "מטרופול שיווק" לרכוש את הזכויות לשיפוץ פרורה, ולבנות באזור שהייתה אמורה לקום כבתי קיץ יוקרתיים ומתחם דירות עצום, בנייתו אמורה להסתיים עד 2022.