הקריקטורה שהתפרסמה אתמול (ראשון) בעיתון המזרח־ירושלמי "אל־קודס" מספרת את דעתם של רוב הטוקבקיסטים בעולם הערבי: חייל צה"ל נועל את שער אל־אקצה באמצעות שפמו של ערבי עם כאפייה. "אל־קודס" הבליט את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו "לפתוח בהדרגתיות את מסגד אל־אקצה", עם אמצעי מיגון והגנה, בכותרת הראשית שלו. אחמד קריע, חבר בוועד הפועל של אש"ף, מזכיר את הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, דבר שלטענתו "הוביל לצעדים חסרי תקדים של הכיבוש במקום".



העיתון הפלסטיני "אל־חיאת אל־ג'דידה" ("החיים החדשים") מבליט אף הוא את החלטת נתניהו. "הכיבוש החליט להציב שערים אלקטרוניים ולהרכיב מצלמות באל־אקצה", נכתב בכותרת הראשית. "'ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי': פשע, צעד חסר תקדים ומסוכן, ומתקפה זועקת על המקומות הקדושים ועל זכויות הפלסטינים הדתיות".




"חשש למסמכים היסטוריים נדירים"




העיתון הפלסטיני "אל־איאם" ("הימים") מביא כותרת ראשית ניטרלית יחסית: "ישראל החליטה לפתוח מחדש את מסגד אל־אקצה בהדרגתיות, ולהציב אמצעים לגילוי מתכות ומצלמות פיקוח". בכותרת נוספת נכתב: "גורמים בכירים מזהירים מפני האפשרות שישראל תשנה את הסטטוס־קוו במסגד אל־אקצה".



בעיתון מספרים עוד כי "בשבת נותר אל־אקצה סגור, בלי תפילה, או מואזין או אימאם", וכי "הכיבוש פלש למשרדי הוואקף וקיים חשש למסמכים היסטוריים נדירים".