לאחר שגרמניה החליטה להקפיא את עסקת הצוללות עם ישראל, הודיע היום (שלישי) התאגיד הגרמני טיסנקרופ שלא מצא כל עדות לשחיתות בעסקה, המוערכת בכשני מיליארד דולר, וכוללת מכירת שלוש צוללות לישראל. "בהתבסס על אמצעי החקירה שבהם השתמשנו, לא מצאנו סימנים קונקרטיים לשחיתות - לא לגבי פרויקטים של צוללות, וגם לא בקשר לרכישת ספינות קרב", נכתב בהודעה ששחררה החברה. ואולם, בתאגיד ביקשו להבהיר כי "תוצאות הבדיקה הזו הן במפורש זמניות, וכי הוא לא מורשה לחקור בישראל".



כזכור, לאחר שהתברר כי מיקי גנור, נציגה של החברה הגרמנית בעסקה, נחקר בחשד למעורבותו במעשי שחיתות במסגרת ההסכם בין המדינות, היא החליטה לפטרו. 



מיקי גנור. פוטר מהחברה הגרמנית לאחר ששמו עלה כחשוד במעורבות בשחיתות. צילום: אבשלום ששוני
מיקי גנור. פוטר מהחברה הגרמנית לאחר ששמו עלה כחשוד במעורבות בשחיתות. צילום: אבשלום ששוני



אותו גנור נמצא בימים האחרונים בלב פרשה 3000, כאשר רק לפני כיממה נודע כי הוא עשוי להפוך להיות עד מדינה בתיק, כאשר במסגרת זו הוא צפוי להעיד נגד בכירים שעדיין שמם לא נקשר בפרשה.



בתוך כך, חקירה לילית נפתחה אמש נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, בעקבות פרטי ההסכם שעומד להיחתם עם גנור, שלו יש תביעה כספית נגד המספנה. בעקבות ההתפתחויות עו"ד שמחוני עזב אותו לאחר שמעולם לא ייצג עדי מדינה, מה שגרם לכך שעו"ד אלי זוהר הפך לסנגורו.



עמוס גלעד. מסר עדות בפרשה 3000. צילום: ששון תירם
עמוס גלעד. מסר עדות בפרשה 3000. צילום: ששון תירם



כמו כן, עמוס גלעד, בכיר במערכת הביטחון לשעבר, מעיד היום בפרשת הצוללות. בעבר הוא שימש כראש אבט"ם, האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון ואף כראש חטיבת המחקר באמ"ן, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. את תפקידו במשרד הביטחון הוא סיים במרץ השנה.